PayTR ile HASO platformunun işbirliği, birçok e-ticaret firmasının ortak yaşadığı sorunlara çözüm sunuyor. Araştırmalar, son ödeme adımına geldiğinde alışverişten vazgeçen müşteri oranının yüzde 50, kapıda ödeme sırasında ise iade oranlarının oldukça yüksek olduğunu gösteriyor. PayTR; HASO ile yaptığı işbirliği sayesinde, müşterilere yeni bir ödeme seçeneği sunuyor; internetten alışveriş yapmak istemeyen, kredi kartı kullanmayan bankasız müşteriler, online alışverişle tanışıyor. Üstelik alışverişlerde taksit seçeneği sunuluyor.
E-ticaret firmalarının müşterileri, yaptıkları alışverişlere ilişkin taksit ödemelerini vadesi geldiğinde ATM’lerden, EFT ya da havale yoluyla, kredi kartlarıyla ya da PTT ile gerçekleştirebiliyorlar. HASO platformu, akıllı iş modeli sayesinde taksit ödemelerini kullanıcılara vadeden önce ve vadeden sonra hatırlatıyor, kullanıcılara yollanan linkler üzerinden işlemin kolayca gerçekleştirilmesi sağlanıyor. Eş zamanlı entegrasyonlar sayesinde firma ödemeden anında haberdar oluyor. Online veya mağazada yapılan işlemler sonrası tüm sipariş ve ödemeler firmaya ait HASO paneli üzerinden kontrol ediliyor. Üye iş yerleri için ek operasyonel, müşteriler için ek finansal yükleri de ödeme bir ay sonra başladığı için ortadan kalkmış oluyor.
“Şimdi al, sonra öde”
PayTR’ın Kurucusu Yiğit Cengiz, işbirliğiyle ilgili yaptığı değerlendirmede şunları söyledi: ”HASO platformuyla yaptığımız işbirliği sayesinde üye işyerlerimiz, müşterilerine çeşitli yollarla ödeme imkanı sunabiliyor. Tüketiciler, ürünü alıp ödemesini sonra yapabiliyor. Bu şöyle oluyor; müşteri HASO ile anlaşmalı bir e-ticaret mağazasından alışverişini istediği ödeme yöntemini seçerek, SMS ile telefonuna HASO’dan gelen ödeme linkine tıklayarak ödemesini kolayca tamamlıyor. Linke tıkladığında karşısına Kredi Kartı, Banka Kartı, Havale/EFT, ATM’ler ve PTT kanalları çıkıyor. İstediğini seçerek işlemini sonlandırabiliyor. Kredi kartı olmayan müşteriler de HASO ile, online alışveriş ödemelerini yapabiliyor. Hatta HASO ile istedikleri ürünü alıp, ödemesini bir ay sonra yapma imkanına sahipler. Her ödeme gününden iki gün önce ve ödeme gününde müşteriye SMS ile hatırlatma yapılıyor. PayTR olarak önümüzdeki dönemde de ‘hayatı kolaylaştırma’ misyonumuz doğrultusunda işletme ve tüketicilere yönelik yeni ürünlerimizi müşterilerimize sunmaya devam edeceğiz.”
HASO’nun CEO’su Serdal Kodal ise; “HASO platformu olarak 2019 yılı başından itibaren B2C alanında öncelikle e-ticaret firmalarına açık hesap ve taksit kararı desteği ile tahsilatların takip edilmesi ve portföy analizi konusunda hizmet veriyoruz. HASO olarak değerlendirme algoritmalarının geliştirilmesinde ve tahsilat süreçlerinin yönetilmesinde 30 yıllık Türkiye tecrübesiyle konusunda dünyanın önde gelen şirketlerinden CRIF ile çalışıyoruz” dedi.