Instagram, TikTok’a Rakip Olarak Reels’i Ağustosun İlk Günlerinde ABD’de Sunacak

TikTok’un geleceği belirsizken Instagram, yükselişteki rakibini yavaşlatmak için hızla ilerliyor ve kendi kısa biçimli video fonksiyonu Reels’i ABD’de Ağustos başında piyasaya sürmeyi planlıyor.

Reels, Kasım ayından beri Brezilya’da kullanımda; son birkaç hafta içinde de Fransa’da Almanya’da ve son olarak Çin’le yaşanan bir anlaşmazlık sonrası TikTok’un yasaklanmasının ardından Hindistan’da kullanıma sunuldu. TikTok’un Hindistan’da yasaklanması; TikToker’ların Reels, Byte ve Dubsmash gibi diğer platformlara geçmelerine sebep oldu. ABD’de hükümetin yakında TikTok’u yasaklayabileceğini belirten raporların ardından, buradaki içerik üreticileri de başka platformlar aramaya yöneldi.

Instagram’ın ana şirketi Facebook’un bir sözcüsü “Test ülkelerimizdeki topluluklar, kısa biçimli videolarda çok fazla yaratıcılık gösterdi. Dünyanın dört bir yanındaki içerik üreticilerinden ve insanlardan, bu fonksiyonu kullanmak için istekli olduklarını duyduk.” dedi.

Reels ile ilgili ayrıntılar oldukça az; ancak Instagram, kullancıların videolarını arkadaşlarıyla paylaşabileceğini ve daha da önemlisi, Reels videolarının TikTok’un “Sizin İçin (For You)” sayfasına benzer şekilde Instagram’ın “Keşfet (Explore)” sekmesinde akacağını söyledi. “Sizin İçin (For You)” sayfası, TikTok’ta görülen ilk sayfa; uygulama, ilgi alanlarınız hakkında topladığı bilgilere dayanarak videolar sunuyor, akış içinde farklı içerik türlerine de yönlendiriyor. Kullanıcıların yeni içerik üreticileri bulmasına ve daha fazla içerik üreticisinin başlangıçta yüksek takipçi sayılarına ihtiyaç duymadan viral içerik oluşturmasına olanak tanıyor.

Etiketler