Walmart, Tüketicilere Sağlık Sigortası Sunmaya Başlıyor

Walmart’tan bir sözcü, şirketin Walmart Sigorta Hizmetleri (Walmart Insurance Services LLC) adı altında tüketicilere sigorta planları satmak üzere bir sağlık sigortası birimi kurma planlarının olduğunu doğruladı.

Walmart’ın düşük maliyetli sağlık hizmetleri sunmak konusundaki hassasiyeti göz önüne alındığında, sağlık sigortası tekliflerinin de tüketiciler için son derece uygun seçenekler olacağı düşünülüyor.

Walmart, bu sene sağlık odaklı birçok girişimde bulundu: Geçen ay, müşterilerin reçetelerini takip etmelerine yardımcı olmak için ​​CareZone isimli startup’ın ilaç yönetimi platformunu satın aldı; Şubat ayında Georgia’da temel bakım, akıl sağlığı danışmanlığı, tanılama hizmetleri ve diş bakımı gibi hizmetleri içeren ikinci bir Walmart Sağlık Merkezi tanıtıldı. Ayrıca, sağlık merkezlerinin daha fazla yere yayılma planlarının olduğu bildirildi.

Bunların yanı sıra; Walmart’ın sağlık hizmetlerinin her biri, geleneksel muayenehanelere kıyasla düşük fiyatlara sahip: Perakende devi, Walmart Sağlık Merkezi fiyatlarının geleneksel bakımdan %50’ye kadar daha düşük olduğunu belirtti. Bu, muayenehanelerin zor rekabet edebilecekleri bir teklif; özellikle pandemi sırasında finansal baskılar yaşanırken.

Hastaları çeken sadece daha ucuz temel bakım sağlık hizmetleri değil: Walmart’ın 4 dolarlık jenerik ilaç programı, üyelere önemli ölçüde indirimli fiyatlarla jenerik reçeteler listesi sunuyor. Ayrıca, genellikle Medicare Advantage (MA) hastalarına kendi sigortalarının sunabileceğinden daha düşük maliyetli fiyat seçenekleri sağlıyor. Walmart, düşük fiyatları nedeniyle tüketiciler arasında iyi bilindiği için yakında uygun fiyatlı bakım iddiasını bırakacağı düşünülmüyor – bu nedenle sigorta planlarını da indirimli olarak sunacağı umuluyor.

Walmart’ın düşük fiyatları ve geniş kapsama alanı, sigorta şirketleri ve startupları için – özellikle MA piyasasına giren firmalar için – bir tehdit oluşturabilir. Medicare satış uzmanları ve lisanslı sigorta acenteleri için iş ilanları yayınlaması sebebiyle Walmart, MA planları satmaya odaklanacak gibi görünüyor. MA planları, Medicare ile sözleşmeli olarak özel ödeme yapanlar tarafından sunuluyor.

Walmart, sadece ABD’de 5.000’den fazla konumda faaliyet gösteriyor ve dünya çapında yaklaşık 265 milyon müşteriye sahip. İndirimli fiyatları ve marka bilinirliğiyle Walmart’ın MA planının Bright Health ve Devoted Health gibi küçük insurtech startuplarının MA planlarını gölgede bırakacağı düşünülüyor. Sigorta startupları tarafından sigortalanmış MA hastalarının sayısı artıyor – ve Walmart, kendi tüketici tabanının küçük bir kısmını bile kendi sigortasına kaydolmaya ikna ederse, insurtech şirketlerinin sert bir rekabetle karşı karşıya kalacağı düşünülüyor.

Insurtech şirketleri daha verimli ve uygun fiyatlı bakımlarla öne çıkıyor olsalar da Walmart, her türlü bakımı tek bir adreste birleştirme yeteneği ve rekabet etmesi zor fiyat oranlarıyla nihayetinde insurtech şirketlerini kendi MA hastalarına sıkı sıkı sarılmaya mecbur edebilir. Daha küçük kapsama alanına sahip olan insurtech şirketlerinin ticari faaliyetlerini sürdürebilmeleri için dijital araçlarını kullanarak, MA hastaları haricinde, teknolojiye daha kolay adapte olan Y ve Z nesilleri gibi farklı toplulukların ilgisini çekmek zorunda kalması gerekebilir.

Etiketler