Netflix, Yeni Yayıncı Rakipleriyle Samsung’la Ortaklık Kurarak Savaşıyor

Yayıncılık savaşları ısındıkça, Netflix Samsung ile yeni bir ortaklığın rakiplerini yenmesine yardımcı olacağını umuyor. Samsung’un geçtiğimiz haftalarda düzenlediği Unpacked etkinliğinde mobil cihaz üreticisi Netflix ile Galaxy akıllı telefonlarına birkaç Netflix orijinal şovuyla ilişkili özel bonus içerik getirecek bir anlaşma yapıldığını açıkladı. Ortaklık, Netflix’in yayın hizmetini Samsung cihazlarıyla daha derinlemesine entegre etmesine de izin veriyor.

Ortaklığın cihaz entegrasyonunu içeren ikinci kısmı oldukça standart. Samsung, kullanıcıların ses asistanı Bixby aracılığıyla Netflix içeriğini başlatmasına izin veriliyor. Netflix ayrıca Samsung kullanıcılarına öneriler sunuyor; arama ve keşif platformu Samsung Daily gibi belirli Samsung mobil özelliklerine daha iyi entegre ediliyor.

Samsung’un uygulamaları için daha sıkı entegrasyon ve dağıtım sağlamak üzere teknoloji şirketleriyle birlikte çalışması olağandışı değil. Örneğin; Samsung ve Spotify 2018’de resmi bir ortaklık duyurdular.

Diğer yandan yeni Netflix içerik ortaklığı benzersiz görünüyor.

Netflix, yalnızca Samsung kullanıcılarına özel sunulan orijinal dizileri veya filmleri duyurmak kadar ileri gitmemiş olsa da, Samsung cihaz sahiplerine başka bir yerde bulunmayan bonus içerik sunuyor. Buna perde arkası çekimler ve diğer bonus içerikler de dahil – bunların çoğu elbette Samsung Galaxy S20’nin yeni kamerasıyla çekilmiş.

Başlangıçta, “Narcos: Mexico”, “Sintonia”, “Elite” ve “Netflix is a Joke” gibi şovlar için bonus içerik sunuluyor. Netflix, gelecekte daha fazla bonus içeriğin sunulacağını söylüyor.

İki şirketin on yıldır süren bir ilişkisi var. Bu ikilinin ortak pazarlama kampanyaları ve diğer reklamcılık işlerinde birlikte çalıştıkları görüldü. Ancak, daha önce böyle bir içerik anlaşması yapmamışlardı.

Şirketin Samsung’un etkinliğinde planlarını açıklayan Netflix CMO’su Jackie Lee-Joe, “Bu ortaklığın misyonu, Samsung mobil cihazında Netflix görüntüleme deneyimini olabildiğince iyi kılmak.” dedi. “Bu, Galaxy mobil cihazlarla daha da iyi ürün entegrasyonu sayesinde daha fazla kullanıcının, sınıfının en iyisi hikayelerin tadını çıkarabileceği anlamına geliyor.”

Ortaklık Netflix için kritik bir zamanda geldi. Uluslararası büyümesi patlasa da, ABD’deki abone büyümesi sabit durumda. Daha da önemlisi; Netflix’in Disney +, Apple TV +, WarnerMedia’nın HBO Max’i, NBCU’nun Peacock’ı ve Quibi dahil olmak üzere harcanacak yüklü miktar parası olan bir dizi yeni yayıncı rakibine karşı yapmayı seçmiş olduğu bu hamlenin benzersiz olması.

İşin kötü tarafı ise, bu yeni yayın hizmetlerinin zaten mobil cihazlarla sıkı bir şekilde entegre olma veya hizmetlerini milyonlara dağıtmalarına izin veren ortaklıkları olması.

Etiketler