DigitalTalks Insurtech Buluşması – Dijitalleşme Farklı Sektörlerde Deneyimi Nasıl Etkiliyor?

DigitalTalks Insurtech Buluşması‘nın ikinci oturumunda “Dijitalleşme Farklı Sektörlerde Deneyimi Nasıl Etkiliyor?” başlıklı sohbette AvivaSA Emeklilik ve Hayat Müşteri Yönetimi ve Dijital Dönüşüm Grup Müdürü Emek Akbal,  Microsoft Türkiye Finansal Servisler Sektörü Müşteri Yöneticisi Gizem Sagay Günay ve n11.com Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Zafer Özçelik’i ağırladık.

Bu sohbetten kimi paylaşımları sizlere aktarmak istiyoruz:

Emek Akbal:

“Türkiye sigorta sektörü maalesef bir “pull market” değil bir “push market”.”

“Şurası net ki dijitalleşme bir lüks değil bir gerekliliktir, AvivaSA olarak bunu bir risk olarak değil fırsat olarak görüyoruz. 2017 yılından bu yana müşteri odaklı bir dönüşüm programı üzerinde çalışıyoruz. 3 ayaklı bir dönüşüm programı oluşturduk; önce kendini dönüştür, sonra kanallarını dönüştür ve müşteriye sunduğun deneyimi dönüştür.”

Gizem Sagay Günay:

“Çok ciddi rekabet ortamı var. Bu nedenle çok farklı teknolojiler hayata geçmeye başladı. Örneğin; sigorta alanında farklı sensörler kullanılmaya başlandı, yapay zekanın farklı uygulamalarını görmeye başladık. Artık şirketler arası rekabet yerine ekosistemler arası rekabeti gözlemlemeye başladık.”

Zafer Özçelik:

“Şunu çok net söyleyebiliriz ki iyi marka deneyimi güven getiriyor güven ise yeni müşteriyi.”

“Online’daki marka deneyimi sigorta sektörü ile benzerlikler gösteriyor, iki sektör için de önemli olan süreçteki endişe noktalarındaki (tension points) soru işaretlerini gidermek.”

Emek Akbal:

“Çok geniş katılımlı bir anketin sonucunda sigorta en çok güvenle bağdaştırılıyor.”

“Güç artık müşteride… Geçmişteki pozitif tecrübeleri, ilerideki kararlarını büyük ölçüde etkiliyor ve sadece kendi sektöründeki firmalarla değil, sektör dışındaki firmalarla da karşılaştırıyor. Sonraki tecrübelerinde ise bu beklenti korunmaya devam ediyor.”

Gizem Sagay Günay:

“Yurtdışında hayata geçirdiğimiz bir pilot projemiz var. HoloLens ile müşteri mobilya mağazasında farklı mobilyaları, dekorasyon ürünlerini deneyimleyebiliyor. Bu deneyim esnasında ise bir finans kurumu kredi teklifini sunabiliyor… Toplam deneyimi pozitif bir şekilde yaşatabilmek oldukça önemli… Tüketicinin karşına doğru yerde çıkmak oldukça kritik.”

“Sigorta şirketlerinin arabalardaki sensör bilgilerini yorumlanması ile birlikte müşteriye özel teklifler sunduğunu görüyoruz. Buna benzeyen kullanım alanlarının yaygınlaşması beklenen bir durum…”

Zafer Özçelik:

“Muzun dünyada en çok yenen meyve olmasının sebebi en kolay soyulan meyve olması. Kişilere soyulmuş bir şekilde sunulduğu zaman insanlar daha çok portakalı tercih ediyor. Buradan da anlıyoruz ki basitlik her zaman avantaj sağlıyor.” 

Emek Akbal:

“Satış ekiplerinin mobilitesi, sahada işlemlerini hızlı ve verimli bir şekilde gerçekleştirebilmeleri oldukça önemli. AvivaSA olarak bu alandaki deneyime de ciddi yatırımlar yaptığımızı söyleyebilirim.”

Etiketler