Nike, Çocuklar İçin Abonelik Modelli Ayakkabı Satışına Başladı

Son birkaç yılda teknoloji endüstrisi, abonelik modellerini çoğaltmaya devam etti. Ve şimdi Nike, bu endüstriden bir şeyler öğreniyor gibi görünüyor.

Nike artık yıl boyunca şık kalmak isteyen çocuklar için bir abonelik hizmeti sunmaya başlayacak. Hizmet, aylık 20, 30 ve 50 ABD doları şeklinde üç fiyatlandırma sunacak.

Nike Adventure Club’daki en ucuz seçenek, çocukların her üç ayda bir yeni spor ayakkabı alabilmesini sağlayacak. Bir derece daha pahalı olan seçenek iki ayda bir, en pahalı olan seçenek ise her ay yeni bir spor ayakkabı sunacak.

Yalnızca 2-10 yaş arasındaki çocuklar için mevcut olan bu program tanıdık geliyor olabilir çünkü geçtiğimiz birkaç yılda teknoloji endüstrisi abonelik modellerini aşırı derecede karlı bir iş modeline dönüştürdü.

Günümüzde, bir şeye abonelik tabanlı erişim talep etmeyen lider bir teknoloji şirketi bulmak neredeyse imkansız. Amazon bunu Prime ile, Apple bunu iCloud ve Apple Müzik ile, Google ise bunu G Suite ile yapıyor; Netflix ise aylık bir ücret karşılığında eğlence kitaplığına erişebilmenize olanak veriyor.

Aboneliklerin bu kadar popüler olmasının nedeni, tüketicilerin ve işletmelerin onları bir şekilde daha çekici bulmaları. Müşterilerden yeni bir çözüm için yüzlerce ya da binlerce dolar ödemelerini istemek yerine şirketler aylık ücret sunuyorlar. Tüketiciler ve işletmeler, bu ücretleri her ay ödüyorlar. 

Şirketler abonelik modellerini oldukça seviyorlar. Elbette önden çok fazla nakit girişi olmuyor fakat her ay biraz olsun alıyorlar. Ve bireyler veya işletmeler bunlara bağlı kaldığı sürece, yıllar içinde geleneksel bir iş modelinde olabileceğinden çok daha fazlasını yapabiliyorlar.

Mesela Nike’ı ele alalım.

Çocukların büyümeleriyle birlikte her yıl yeni bir çift spor ayakkabı aldığını varsayarsak, yeni spor ayakkabılar için iki yıllık bir süreçte 200 dolardan fazlasını ödemeyeceklerini varsayabiliriz.

Fakat Nike Adventure Club ile en ucuz seçenek bile tüketicilere yılda 240 dolara mal olacak. En pahalısı, yılda 600 dolara mal olacak.

Sadece bu rakamlara bakınca insanların Nike Adventure Club’a katılması pek mantıklı görünmese de, Nike çocukların her ay yeni bir çift spor ayakkabısı alabilmesinin kimilerine çekici geleceğine inanıyor.

Bu, herhangi bir işletme sahibinin çıkarabileceği bir ders olabilir. Gerçek şu ki, tüketiciler ve işletmeler, istedikleri hizmet veya ürünler için aylık olarak ödeme yapmaya alıştı. CRM platformlarından akıllı telefonlara kadar her şey için bunu yapıyorlar. Ve görünüşe göre bunu toplam sonucu, bütçelerini nasıl etkileyeceğini çok fazla önemsemeden yapıyorlar.

Peki farklı işletmelerin de aynı şeyi yapması için bir fırsat var mı? Belki de bunu düşünmenin vakti gelmiştir. İster bir yazılım çözümü sunuyor olun ister bir perakende kanalı aracılığıyla satış yapıyor olun, aboneliklerin işe yaraması için belirli yollar bulunuyor. İş modelinizi değiştirerek kısa vade bir gelir kaybı yaşasanız da uzun vadede aboneliklere bağlı kalmanın belirli bir değeri var.

Sonuçta Apple, Amazon, Google, Microsoft (hepsi işlerini tamamen aboneliklere dönüştürdü) ve şimdi Nike için işe yarıyorsa, neden sizin işinize yaramasın?

Etiketler