Ford, 2019’un Sonuna Kadar 100 Otonom Arabayı Görevlendirecek

CEO Jim Hackett, Ford’un 2019 yılının sonuna kadar 100’den fazla sürücüsüz aracı görevlendirmeye karar verdiğini ve otonom teknolojilerin gelişimi için yeni bir şehirde testler yapmaya başladığını paylaştı.

Hackett, Ford’un yolların sık sık değişmediği banliyö bölgelerinden ziyade mevsimsel hava değişimleri ve “yoğun” metro zorlukları bulunan “daha karmaşık” ortamlara odaklandığını söyledi. “Otonomi sadece L.A. otoyolları için olsaydı, onlarla karşılaşan köpekler ve beysbol topları ile uğraşmak zorunda kalmazdınız ve bunu fark etmeye gerek olmazdı.” dedi ve ekledi, “Bu kabiliyeti kanıtlamak için gerçekten zor olan ortamlar seçtik.”

Nisan ayının başlarında eskiden Ford’un otonom araç bölümünü yöneten Hackett, Detroit Economic Club’ta yaptığı konuşmada, araba üreticisinin otonoma yönelik çabalarını hızla ölçeklendirme planlarına ilişkin aşırı derecede hırslı olduğunu kabul etti. Bununla birlikte, Ford’un 2021’de sürücüsüz bir otomobil filosunu piyasaya sunmak üzere yolda olduğunu ancak otonomun hala çok karmaşık olması probleminden dolayı muhtemelen coğrafi anlamda limitli olacağını ve bu uygulamaların kısıtlı olacağını vurguladı.

Ford’un önümüzdeki beş yıl içinde 1 milyar dolarlık yatırım yapma sözü verdiği Pittsburgh merkezli sürücüsüz teknolojileri startupı Argo AI ile yakın bir ilişkisi bulunuyor. Argo şu anda Miami ve Detroit’te otonom arabaları test ediyor ve önümüzdeki aylarda testleri Washington D.C’ye genişletmeyi planlıyor. Ayrıca, otonom arabalarını Kaliforniya yollarında kullanma izni aldı.

Yazılım ve sipariş üzerine çalışan (bespoke) bir platforma ek olarak kameralar, radar ve lidar gibi sensörleri içeren Argo’nun sistemi, iki temel projeden bir tanesi; diğeri ise arabalarının sürüş yapacağı yolların yüksek çözünürlüklü haritalarını oluşturuyor ve bakımını yapıyor.

Kasım ayında Ford Miami-Dade County’deki Walmart mağazalarından yiyeceklerin, kişisel bakım ürünlerinin ve diğer günlük ürünlerin teslimatını yapmak için Postmates ile işbirliği yaptı. Aylar önce şirket, Miami ve Miami Beach’teki Postmates ile bir teslimat programı, otonom olmayan olsa da, başlatmıştı. İkinci pilot, müşterilerin yerel işletmelerden ürün sipariş etmelerine olanak sağlıyor. Siparişler, birden fazla saklama dolabı, hoparlör ve dokunmatik ekrana sahip Ford Transit Connect arabaları aracılığıyla teslim ediliyor.

İki yıl önce duyurulan Michigan’daki üretim ayağına yapılan 900 milyon dolarlık bir yatırımın parçası olarak otomobil üreticisi Mart ayında yaptığı açıklamada, otonom araçların üretimine adanmış yeni bir fabrika inşa edeceğini söyledi. Ford Temmuz ayında otonom araç filosu için araştırma, mühendislik, sistem entegrasyonu, iş stratejisi ve geliştirme operasyonlarını barındırmak üzere 4 milyar dolarlık ayrı, Detroit merkezli bir birim yaratacağını açıkladı. Bununla birlikte, şirket otonom ve elektrikli arabaları ortak bir şekilde geliştirmek için Volkswagen ile “keşif görüşmeleri” yapıyor.

Etiketler