DoorDash 400 Milyon Dolarlık Yatırım Aldı ve Değerini 7.1 Milyar Dolara Yükseltti

Teslimat şirketi DoorDash, F Serisi fonlamasında 400 milyon dolar yatırım aldığını duyurdu.

Bu ayın başlarında, The Wall Street Journal, şirket 6 milyar dolar ya da daha fazla bir değerle 500 milyon dolar daha yatırım almak istediğini bildirmişti. DoorDash, şimdi finansmanın 7.1 milyar dolar değerinde geldiğini söylüyor.

Tur, önceki yatırımcılar SoftBank Vision Fund, DTS Global, Coatue Management, GIC, Sequoia Capital ve Y Combinator’un da katılımıyla Temasek ve Dragoneer Investment Group öncülüğünde gerçekleşti.

DoorDash, etkileyici bir hızla fon topluyor: geçtiğimiz mart ayında 535 milyon dolarlık fonu ağustos ayında yapılan (ve şirketin değerini 4 milyar dolara çıkaran) 250 milyon dolarlık tur takip etti.

Şirketin kurucu ortağı ve CEO’su Tony Xu, turun “geçen yılki üstün performansın bir yansıması” olduğunu söyledi. Görünüşe bakılırsa, şirket şu anda yıldan yıla %325 büyüme kaydediyor ve Second Measure’ın sunduğu yeni verilere göre, DoorDash ABD’de çevrimiçi yiyecek teslimatındaki pazar payında Uber Eats’e yetişti ve Grubhub’ın ardından ikinci sıraya yerleşti.

Xu, “Bana kalırsa, rakamlar her şeyi açıklıyor.” dedi. “DoorDash’in gidişatına ve hızına bakıldığında bir numara olma yolunda ilerlediğimiz görülebilir.”

Xu, şirketin büyümesini üç faktöre bağladı: coğrafi erişim (ABD ve Kanada’daki 3.300 şehir), partner seçimi (yalnızca restoranlar değil, Walmart da eve teslimatlar için DoorDash ile çalışıyor) ve işletmelerin kendi teslimatları için DoorDash ağını kullanabilmesini sağlayan DoorDash Drive.

Xu alınan fonun, Drive, DashPass abonelik hizmeti ve daha fazla işe alım için halihazırda yapılan yatırımların devamlılığını sağlayacağını söyledi. DoorDash şu anda 50 eyalette mevcut olsa da, Xu, ABD’de ve özellikle Kanada’da işleri genişletmek için fazlasıyla alan bulunduğunu söyledi.

DoorDash ile ilgili son haberlerin hepsi iyi değil. Şirket, Instacart ile birlikte, sürücü ödemelerini müşterilerin bahşişlerinden sağladığı gerekçesiyle inceleme altında.

Bu eleştiri sorulduğunda, Xu mevcut sistemin 2017’de uygulanmadan önce “aylar boyunca” test edildiğini ve o zamandan beri kullanıcı memnuniyetinin ve zamanında teslimatların arttığını söyledi.

“Bana kalırsa, konu bu öneme modeli olduğunda en önemli olan şey gerçekler ve sonuçlardır.” dedi.

Etiketler