Kısa süreli bisiklet kiralama, dünya çapında çok sayıda pazarda önemli bir iş haline geldi.Çinli bir şirket olan Ofo, bisiklet kiralama pazarındaki en büyük işletmecilerden biri. Pekin’de başlayan Ofo, bisiklet kiralama hizmetini sunmak üzere Avrupa ve ABD’ye genişledi. Müşterileri yakınlardaki bisikletleri bulmak için akıllı telefonlarında bir uygulama kullanıyor. Bisikletin kilidi bir QR kod taramasıyla açılıyor. Sürücüler bisikleti bırakmak istediğinde istediklere yere bırakıp uzaklaşabiliyorlar (istasyonsuz bisikletler).
Ancak bu tür bisiklet şirketleri müşterilerin herhangi bir yere park etmesine izin verdiği için bisikletler genellikle kaldırımları işgal ediyor. Bazı şehirler mevcut olan bisiklet sayısını düzenlemeye başladı. Ayrıca bisiklet kiralama sektörü doygunluğa ulaştı ve bisiklet paylaşımı şirketleri, e-bisiklet ve e-scooter kiralama şirketleri ile bir rekabet içerisine girdi. Sonuç olarak Ofo; ABD, Avustralya, Hindistan ve İngiltere dahil olmak üzere bir sürü pazardan çekildi. Şimdi ise şirket, gelirleri artırmak üzere yeni bir fikir buldu – üçüncü taraf reklamları. Kullanıcılar bisiklet üzerindeki QR kodunu tarattıktan sonra beş saniyelik bir uygulama-içi reklam gösteriliyor. Coca-Cola ve Chips Ahoy, bu yeni platformu kullanan ilk markalar arasında. Ayrıca yakında bu reklamlar, bisiklet tekerlekleri, seleler ve sepetlerde de gösterilebilir.
Reklamlar, Ofo’nun ihtiyaç duyduğu geliri artırmak için iyi bir yol olsa da, bazı kullanıcılar bu reklamlardan dolayı memnun olmayabilir. Çinli kullanıcılar, sosyal medyada bu reklamlarla ilgili şikayetçi olduklarını belirtiyorlar ve bazı analistler, bu durumun kayıplara neden olabileceğine inanıyor.