Scooter Hizmeti Sunan Lime, Uber’den ve Diğer Yatırımcılardan 335 Milyon Dolar Yatırım Topladı

Lime, geçtiğimiz günlerde 335 milyon dolarlık bir risk sermayesi turu gerçekleştirdi; yatırımın büyüklüğünün yanı sıra Uber’in katılımcılardan biri olması oldukça dikkat çekti.

Yakın zamanda birçok sorunla karşılaşan fakat hala sektöründe bir dev olmaya devam eden Uber; elektrikli scooterlar, elektrikli bisikletler ve geleneksel bisikletler dahil olmak üzere bir dizi ulaşım seçeneği sunan startupa yatırım yaptı ve ayrıca kendi uygulaması aracılığıyla Lime’ın scooterlarını kiralamaya başlıyor.

Bu finansman turu, daha önceki yatırımcılardan (a16z, Coatue ve Fifth Wall) alınan yatırımlara ek olarak, Alphabet’in GV, IVP, Atomico ve Fidelity’den alınan yatırımları kapsıyor.

Lime’ın kurucu ortağı Toby Sun bir blog postunda, “Yeni finansmanlar bize operasyonlarımızı global olarak genişletme, tüketiciler için yeni teknolojiler ve ürünler geliştirme ve altyapımızı ve ekibimizi oluşturma becerisini kazandıracak.” yazdı.

Uber ile yapılan ortaklık, kentsel mobilite paylaşım alanının hızla biçim değişmesiyle doğru orantılı. Hem Uber hem de Lyft, San Francisco şehri ile izinlere başvuru yaparak elektrikli scooter alanına girme niyetlerini ifade etmişti. Geçtiğimiz hafta Lyft, daha geleneksel yerleştirme (docking) sistemini kullanan ülke çapında bir bisiklet paylaşım şirketi olan Motivate’i satın aldı.

Maliyet ve bisiklet veya scooterın kolaylığı insanların şehirlerdeki kısa mesafeli yolculuklarda araba çağırmayı tercih etmemesine neden olabilir. Bu ihtimal, “ride-hailing” şirketlerinin Lime gibi şirketleri potansiyel tehdit olarak görmesine neden oluyor.

Sun, “Uber, insanlara kolay erişebilecekleri çeşitli ulaşım formları sunmak ve arabasız yaşamayı giderek kolay hale getirmek için elektrikli scooter alanında stratejik bir ortağımız olacak.” diye yazdı. Elektrikli scooterlar popülerleştiğinden ve kısa mesafelerdeki yolculuklar için tercih edilir hale geldiğinden dolayı bu ortaklık, Uber’in dünyanın dört bir yanındaki insanlar için bir ulaşım platformu olma vizyonunu destekliyor. Scooterlarımızın ortak-marka olması ve Lime’ın Uber uygulamasında mevcut olması için çalışıyoruz. Bu ortaklıktan ve her yerdeki sürücülere getirdiği şeylerden dolayı çok heyecanlıyız.”

Sadece 18 ay önce kurulmuş olan Lime, orman yangını misali büyüyor. 335 milyon dolarlık tur, yeni turu 250 milyon dolarda sabitleyen önceki raporların çok ötesinde. Şirket şu an toplamda 467 milyon dolar toplamış durumda ve 1 milyar dolarlık önceki değerlemesinin ötesine geçti.

Şirket, elektrikli scooter hizmeti için 400 milyon dolarlık risk sermayesi alan rakip Bird’e karşı bir tür silahlanma yarışı halinde. Lime, global genişlemesini halihazırda çalışıyor olduğu 46 şehrin ötesine taşımak için son tur yatırımı kullanacağını söyledi.

Etiketler