LinkedIn’e göre Amazon, Google’ı yerinden etti ve artık dünyada çalışılacak en iyi yer Google değil.
Her yıl LinkedIn, profesyonellerin sosyal ağının 500 milyondan fazla üyesi tarafından gerçekleştirilen “milyarlarca eylem”i inceliyor ve üç alandan veri topluyor: iş başvuruları, engagement (şirketin markalarına ve çalışanlarına duyulan ilgi) ve yetenek tutma (talent retention). Sadece 500 ve üstünde çalışana sahip olana şirketleri inceliyor; LinkedIn ve ana şirketi Microsoft ise listeye dahil değil.
Veriler, 2017’den Şubat 2018’e kadar gerçekleşmiş olan eylemlerden toplandı.
LinkedIn, 566.000 çalışanı ile ABD’nin ikinci en büyük özel işvereni olan Amazon’un 2018 sıralamasında birinci yeri aldığını belirtti. Şirketi yakından takip edenler için çok şaşırtıcı olmayabilir. CEO’su Jeff Bezos işletmeye yaklaşımıyla, müşteri hizmetleri ve iş geliştirme yaklaşımı ile iç içe olan bir kariyer kültürü geliştirmesiyle ve en iyi yetenekleri almak için büyük miktarda ödemeler yapmasıyla övülüyor.
Amazon’un işgücünün %90’ını yöneten “dünya tüketicisinin CEO’su” Jeff Wilke LinkedIn’e yaptığı açıklamada, “Hala bir startup gibi düşünüyoruz.” diyerek e-ticaret devinden dronlara ve endüstriyel robotlara kadar neden genişlediğini açıkladı. 2017 yılından beri Amazon’un yaratıcıları 2.300’den fazla patent kazandı. Şirket, Amazon Prime hizmetiyle hit şovlar üreterek Hollywood’a bile uzandı. Şimdi Amazon, sağlık hizmetlerine girmek için JP Morgan ve Warren Buffet’in Berkshire Hathaway’i ile birlikte çalışıyor.
Ücretsiz kafeleri ve tırmanma duvarı gibi birçok özelliği bulunan Google’a kıyasla, Amazon’un basit çalışma masalarının ve otomatlarının kötü şöhretli sadeliği potansiyel çalışanların ilgisini çekiyor.
Wilke LinkedIn’e yaptığı konuşmada, “Burada mermer yerler veya ahşap panelli girişler bulamayacaksınız.” diyor. “Müşterilerin ödeme yapmak istemediği şeylere para harcamak istemiyoruz.”