2009’da Steve Jobs’tan Gelen Bir Teklifi Reddeden Dropbox Nihayet Halka Açılıyor

Cuma günü Menkul Kıymetler ve Borsa Komisyonu (SEC) tarafından açıklanan S-1 belgesine göre, Silikon Vadisi’nin kalbi San Francisco merkezli bulut depolama şirketi olan Dropbox, Nasdaq’ta halka açılıyor.  Borsadaki sembolü $DBX olacak olan Dropbox kısa bir zaman önce 10 milyar dolar değerine ulaştı ve şimdi bunu 500 milyon dolar yükselmek istiyor.

S-1 belgesinde, “Modern ekonomimiz bilgiyle işliyor. Günümüzde bilgi, dijital içerik olarak bulutta yaşıyor ve Dropbox bu içeriğin yaratıldığı, erişildiği ve dünya ile paylaşıldığı küresel bir işbirliği platformudur.” ifadesi yer alıyor.

Dropbox’ın halka açılma adımı çok da şaşırtıcı değil fakat şirket ve daha büyük bir teknoloji endüstrisi için önemli bir adım. Bloomberg’in bildirdiğine göre Dropbox, Ocak ayında gizli olarak SEC ile belgeler dosyaladı ve 2018 yılının ilk yarısında halka açılmayı planlıyor. Ancak Dropbox’ın adımı bir anlamda etkileyici çünkü CEO Drew Houston, zamanında Steve Jobs’tan gelen bir teklifi reddederek risk almıştı. Şimdi ise Dropbox, yılın ilk büyük IPO’su.

Bu duyuru, yeni teknoloji hissesi halka açık pazarda sallantılı bir başlangıç yaptıktan sonra geldi. Blue Apron, büyük bir hayal kırıklığıydı ve bunun sebebi kısmen Amazon’un dağıtım endüstrisindeki baskınlığıydı. Snapchat’in ana şirketi Snap, Facebook’un rekabeti ve kullanıcılarından gelen tepkilerle karşı karşıya. Bu haftanın başında, uygulamanın en popüler kullanıcılarından biri olan Kylie Jenner ise artık Snapchat kullanmadığını belirtti.

Elbette Dropbox oldukça farklı bir işletme. Şirket, bireylere ve işletmelere ücretsiz ve ücretli bulut depolaması sunuyor. 2017 yılının başından beri 100 milyon kullanıcının kaydolmasıyla birlikte, şirketin 500 milyon kayıtlı kullanıcısı bulunuyor. Bu kullanıcı sayısının 11 milyondan fazlası ise hizmetler için ödeme yapıyor.

2017’de Dropbox’ın geliri, bir önceki yıla göre %31 artışla 1,11 milyar dolardı. 2016’dakinden yaklaşık 100 milyon daha az olarak 2017’de 111.7 milyon kaybetti.

Dropbox’ın rakibi olan Box, 2015’te halka açık pazarlarda yerini aldı. Şu anda ise 3,17 milyar dolar değerinde.

Etiketler