2018, Sohbet Robotlarıyla Konuşmanın Gerçekleşeceği Yıl Olacak

2018’e girerken, akıllı yardım sağlayıcılarının ve uygulayıcı girişimcilerinin beklentilerinin her zamankinden daha dengeli olduğu açık. Ayrıca, “sahip olunan bilgi” sayısının hızla arttığı da gözle görülür hale gelmiştir.

İşte, 2018’de iletişim ticaretinin (conversational commerce) karmaşık işleyişi hakkında nasıl daha fazla bilgi edineceğimizin beş örneği.

1.Akıllı asistanlar (Intelligent assistants) yepyeni şeyler yapabilir

Çözüm sağlayıcılar, üst dikey kategorilerdeki müşterilerin ana amaçları hakkında akıllı asistanları bilgilendirmek için Sıkça Sorulan Sorular, kayıtlar, ayrıntılı arama kayıtları, sohbet belgeleri, CRM kayıtları ve hatta etkileşimli sesli yanıt (IVR) komut dosyalarının geçmişine erişebilir. Google, Facebook veya büyük veri setlerinden faydalanabilen teknoloji devlerinden biri olmasanız bile tüketicileriniz hakkında kaliteli bilgilere erişebilmeniz mümkün. İletişim ticaretine başlamak için artık büyük veriler gerekmiyor.

2. Eğitim ve ayarlama konularında insanların hala bir yeri var

Akıllı yardımcılar, işletme maliyetlerinde neredeyse anında bir düşüşe ve müşteri memnuniyetinde artışa neden olabilir, ancak, temsilci ve asistanlar söz konusu olduğunda insanların yerini alabilme potansiyelleri büyük ölçüde abartılmaktadır. Aksine, akıllı yardımcıları potansiyel ve mevcut müşteriler açısından tatmin edici tutmak için yanıtların izlenmesi ve ayarlanması ihtiyacı hızla artıyor. Bu ihtiyacı karşılamak, öngörülebilir bir gelecekte yeni bir iş kaynağı ve güvenilir istihdam sağlayacaktır.

3. Sonraki aşama gerçek konuşmaları yönetmek olacak

Sınıflandırma? Tamam! Anlama? Tamam! Konuşma? Hayır! Bazı çözüm sağlayıcıları, bağlamı tanımada, geri dönüşü teşvik ederken ve müşterilerin konular arasında dolaşmasını sağlamak açısından daha iyidir, ancak oyun tahtası hala büyük oranda mantık ağaçlarında boşluklara neden olabilen istatistikler ve dallar tarafından yönetilir. Böyle olduğunda, akıllı yardımcılar kötü tasarlanmış, sinir bozucu IVR uygulamalarından daha iyi değildir. 2018 yılında, bu durumu düzeltmek için bazı gerçek gelişmelere dikkat edin.

4. #ConvComm’un duvarlı bahçelerini aşabileceğiz

Büyük Dörtlü’nün (ve teknoloji endüstrisindeki diğer ağır topların) mesajlaşma ve sesli mesaj robotları için ayrı ve eşit olmayan “platformlar” oluşturmak için seçilmeleri büyük bir talihsizliktir. Şirketler, bir kez bir hizmet geliştirmelerini ve tüm cihazlarda ve tüm modlarda doğru şekilde oluşturulmasını sağlayan akıllı yardım altyapısını görmek istiyor. Bunun yerine, kısa ve orta vadede, mobil uygulamaları (örneğin, iOS’tan Android’e) engelleyen girişimlerle baş başa kaldık. Farklı personeller, Alexa becerileri, Google eylemleri, Facebook Mesajlaşma robotları ve diğer birkaç kod tabanının bakımını yapar.

5. Erişimimiz kavrayışımızı aşacak

“Sahip olunan bilgileri” çözdüğümüze göre, 2018’de “sahip olunmayan bilgileri” çözmek için yeni başlayanların ve gizli girişimcilerin ortaya çıkmasını bekleyebiliriz. Bunu; makine öğrenimi, doğal dil işleme, bilgi yöntemi ve yapay zekanın diğer unsurlarını harmanlayarak yapacaklar. Bunların bazıları “sahip olunmayan bilgileri” ortaya çıkarabilir ve kullanabilir. Bunun için doğaları bilinmeli, ancak her zaman çığır açan teknolojilere yer var. Bu çözümler hiçbir şey yapamasalar bile, müşteri hizmetleri, pazarlama, kullanıcı kimliği ve kimlik doğrulama ve ilişki yöntemi platformları arasındaki geleneksel sınır çizgilerini kapsar.

İletişim ticaretinin benimsenmesi ve kullanılması 2018’de hızlanacaktır. Kişilerin iletişim teknolojilerini evlerinde, arabalarında ve ofislerinde kullanmalarını sağlayacaktır. Hem son kullanıcılar hem de işletmeler için işleri basit tutmak için temel süreçlerin karmaşıklığını yönetmek, çözüm sağlayıcıların sorumluluğundadır.

Etiketler