Yeni Ortaklık, Sağlık İhtiyaçlarına Göre Özelleştirilmiş Yiyecekler Sunuyor

Sağlık endüstrisinde başarılı olmanın yolu kişiselleştirmeden geçiyor. Bunu, doğrudan hastalar tarafından kullanılmak üzere tasarlanan tıbbi uygulamalarda ve kullanıcıların bireysel sağlık hedeflerini belirlemelerine yardımcı olan fitness giysilerinde görmüştük. Şimdi, Londra merkezli bir sağlık restoranı olan Vita Mojo ve bir sağlık ve fitness markası olan DNAFit, her kişinin spesifik beslenme ihtiyaçlarını karşılamak için özel yemekler hazırlayarak, kişiselleştirme fikrini bir üst seviyeye taşıyor. Vita Mojo, müşterilerin yemekleri lezzet, miktar ve beslenme hedeflerine göre kişiselleştirmeleri için olanak sağlayarak neredeyse sınırsız yemek kombinasyonu sunuyor. Bunu başarmak için, her bir müşterinin ihtiyaçlarına göre adapte olan özel bir algoritma kullanıyorlar ve buna göre, tercih edilen bileşenleri ayarlıyorlar. Müşteriler, yemeklerini mağazadaki bir iPad’i veya uygulamayı kullanarak tasarlayabilecekler.

DNAFit, müşterilerin DNA örneklerini alır ve çıkardığı genetik profili, kullanıcıların makro ve mikro beslenme ihtiyaçlarının ayrıntılı bir dökümünü ve kişinin genetik yapısına en uygun egzersiz türünü sağlamak için kullanır. DNAFit, vücudun çeşitli yiyecek ve egzersizlere nasıl tepki verdiğini anlamayı sağlayan, 45 gen varyantını tarayabilen bir ev test kitine öncülük etti. Rapor, vücudunuzun sporlara, aerobik potansiyele, karbonhidratlara, tuza ve doymuş yağa vereceği cevaplar, laktoz ve gluten tolerans riski ve bireysel anti-oksidan ve vitamin gereksinimleri gibi konularda bilgiler içeriyor.

Ortaklığın avantajlarından yararlanmak isteyen müşteriler, öncelikle DNAFit hizmetini kullanacak ve sonuçlar geldiğinde, Vita Mojo’nun algoritması, kişinin spesifik DNA’sını, sağlık ve fitness hedeflerini ve tat tercihlerini odağa alan yemekler önerebilecek. Ancak, bilim insanları 45 gen varyantının analizinin bir kişinin sağlık ve zindelik potansiyelinin tam bir resmini sunması için yeterli olup olmadığından emin değil.

Etiketler