Bu Ülkeler Benzinli ve Dizel Arabalardan Kurtulmak İstiyor

Politikacılar, ülkelerinin ne kadar hızlı bir şekilde yeşilleşebileceğini dünyaya göstermek için yarışıyor.

Hindistan, Fransa, İngiltere ve Norveç; daha az zararlı araçların lehine, hepsi benzinli ve dizel arabalardan kurtulmak istiyor.

En az 10 diğer ülke, elektrikli arabalar için satış hedefleri belirledi.

IHS Markit’e göre, küresel otomobil satışlarının sadece %3’ünü oluşturan elektrikli ve hibrit araçlar göz önüne alındığında, amaçlar siyasi niyetler olarak görülüyor.

LMC Otomativ’de yönetici olan Al Bedwell, “Gerçekten belirsiz. Bunlar politik beyanlar. Daha fazla bilgi edinene kadar, ne anlama geldiklerini bilmek gerçekten zor.” dedi.

Ülkelerin hedeflerine bir göz atalım:

İngiltere: 2040’tan başlayarak yeni benzinli ve dizel otomobil satışlarını yasaklayacağını açıkladı.

2050 yılına kadar, yolda olan tüm araçlar sıfır emisyona gerek duyacak.

İngiltere çevre sekreteri Michael Gove BBC’ye verdiği demeçte, “Benzinli ve dizel arabalarla devam edemeyiz. Yeni teknolojiyi benimsemenin alternatifi yok.” dedi.

2016 yılında, İngiltere’de yaklaşık 2,7 milyon yeni araç kaydedildi ve İngiltere’yi otomobil satışlarında dünyadaki altıncı büyük pazar haline getirdi.

IHS Markit’in kıdemli otomobil analisti Stephanie Brinley, benzinli araçlardan kurtulmanın zor olacağını belirtti. Ancak eğer politikacılar ciddiyse, üreticiler cevap vermek zorunda kalacaklar.

“Büyük otomobil üreticilerinin piyasayı terk etmesi çok olası değil.” dedi. “Bir yol bulacaklar.”

Fransa: Hükümet geçtiğimiz haftalarda küresel ısınmaya karşı savaşmak amacıyla, benzinli ve dizel araç satışlarını 2040’a kadar durdurmak istediğini duyurdu.

Bu tarihten sonra, otomobil üreticilerine yalnızca elektrik veya diğer temizleyici güçle çalışan otomobilleri satma izni verilecek. Hibrit otomobiller de izin kapsamında olacak.

Fransa’nın “ekolojik geçişi”nden sorumlu hükümet yetkilisi Nicolas Hulot, bu amacın, ulusun otomobil üreticilerinin “pazar lideri olmasına ve yenilenmesine yardımcı olacağını” söyledi.

Fransa’da elektrikli, hibrit ve alternatif yakıtlarla çalışan otomobillerin payı yaklaşık olarak %4, fakat hızlı bir şekilde büyümekte. Bu araçların satışı, 2017 yılının ilk çeyreğinde %25 arttı.

Hindistan: Yeni Delhi, bu yılın başlarında, 2030’a kadar ülkede satılan her aracın elektrikle çalışıyor olması gerektiğini söyledi.

Hükümetin enerji danışmanı Anil Kumar Jain, “Bu istenilen hedef.” dedi. “Eninde sonunda piyasaların mantığı geçerli olacak.”

Özellikle hava kalitesi konusunda sıkıntı çeken Hindistan, dünyanın en kirli şehirlerinden biri.

Ayrıca da politikanın büyük farklar yarattığı bir ülke.

Dört tekerlekli taşıtlar orta sınıf için daha uygun hale geldiğinden dolayı, ülkenin yollarındaki otomobillerin sayısı önümüzdeki yıllarda patlayacak.

İlk kez bir araba satın alan aileler elektriği satın alabilirse, ülke, bazı gelişmiş ekonomilerin önüne sıçrayabilir.

Norveç: Hükümetin ulaştırma planı, açık bir hedefi ortaya koyuyor: 2025’te satılan tüm yeni yolcu otomobilleri ve kamyonetler sıfır emisyonlu araçlar olmalı.

Ülke, bu alanda bir lider olarak görülüyor. Ülkede geçen yıl satılan tüm arabaların yaklaşık %40’ı elektrikli veya hibrit taşıtlardı.

Diğerleri: Uluslararası Enerji Ajansı’na göre, en az 10 diğer ülkenin elektrikli otomobil satış hedefleri var.

Avusturya, Çin, Danimarka, Almanya, İrlanda, Japonya, Hollanda, Portekiz, Kore ve İspanya elektrikli otomobil satışları için resmi hedefler belirledi. Birleşik Devletlerin bir federal politikası yok fakat en az yedi eyalet hedeflerini belirlemiş durumda.

Diğer herhangi bir ülkeden daha fazla araba almakta olan Çin, aynı zamanda en büyük elektrikli otomobil pazarı. IEA’ya göre, dünyada satılan elektrikli otomobillerin %40’ından fazlası, ABD’de satılanların iki katından fazlası, Çin’de satılıyor.

IEA raporu, diğer birçok ülkenin ne kadar ilerlemesi gerektiğini gösteren endişe verici bir istatistiğe sahip.

Küresel olarak, elektrikli otomobillerin %95’i sadece 10 ülkede satılmakta: Çin, ABD, Japonya, Kanada, Norveç, Birleşik Krallık, Fransa, Almanya, Hollanda ve İsveç.

Etiketler