
Samsung kullanıcıları, Paypal’ı, Samsung Pay mobil ödemeler platformu aracılığıyla uygulama-içi, çevrimiçi ve perakende mağazalarda tercih edilen ödeme yöntemi olarak seçebilecekler. Samsung, stratejik ortaklığın diğer ülkelerden önce ABD’deki Samsung Pay kullanıcılarının kullanımına açık olacağını söylüyor.
Samsung ve PayPal’ın belirttiğine göre, PayPal’ın cüzdanını Samsung Pay’e bağlama hareketi, PayPal’ı milyonlarca mağazaya açacak. Bu mobil ödemeler teknolojisi, Apple Pay ve Google’ın Android Pay’i için bir rakip; hem NFC satış noktası sistemi hem de geleneksel manyetik şerit teknolojisini kullananlar ile çalışıyor. Samsung Pay, Manyetik Güvenli İletim (MST) teknolojisini desteklediği için, bir kart okumasını kopyalayabiliyor. Bu da, Samsung Pay’in, ödeme kartlarının kabul edildiği neredeyse her yerde çalışmasına olanak sağlıyor.
Bu yılın başlarında piyasaya çıkan mobil ödemeler hakkındaki bir Boston Retail Partners araştırmasına göre, Apple Pay şu anda ABD işyerlerini destekleme konusunda, geçen yılki oranını %20 arttırarak, %36 teknoloji kabulüyle en büyük yüzdeye sahip.
PayPal, %34’lük kabul ile ikinci sırada ve onu MasterCard PayPass (%25), Android Pay (%24), Visa Checkout (%20), Samsung Pay (%18), Chase Pay (%11) ve özel marka mobil cüzdanlar(%4) takip ediyor.
Mağazalardaki kullanımını artırmak için geçtiğimiz yıl PayPal, mağaza ödemeleri için Visa ve Mastercard gibi önemli paydaşlarla ortaklık kurdu. Nisan 2017’de PayPal, hem uygulamalardaki mobil ödemeleri hem de fiziksel dünyadaki perakendecileri desteklemek için Android Pay ile de çalışacağını söyledi.
Buna ek olarak, PayPal geçtiğimiz hafta, Apple ile geliştirilmiş ilişkileri olduğunu açıkladı. Bu ilişki, hem ABD hem de 11 yeni pazarda, ödemeler platformunun, şimdi Apple mobil cihazlarında da mevcut olan App Store satın alımlarında bir ödeme seçeneği olarak dahil olmasına olanak sağladı.
Samsung Pay bağlantısı, PayPal’ın, “bize karşı onlar” stratejisi ile mobil ödeme rakiplerini geçmeyi denemek yerine ortaklıklar ve anlaşmalar yoluyla kabulü artırma planının bir başka örneği.
PayPal için, mobil ortamda sağlam bir yer edinmek işletmenin geleceği açısından kritik bir öneme sahip. Şirketin de söylediği gibi, geçen yıl mobil ödeme hacminde 102 milyar dolar ve iki milyar mobil ödeme işlemi gerçekleştirdi.
Bir açıklamasında Injong Rhee, ” Samsung olarak, müşterilerimize en iyi deneyimleri sunmamıza yardımcı olan açık ortaklık ve işbirliği modelimizle gurur duyuyoruz.” dedi. “Global tüketicilerimize daha zengin bir mobil cüzdan deneyimi sunmak için dünyanın en büyük ödeme platformlarından biri olan PayPal ile işbirliği yapmak konusunda heyecanlıyız.”
PayPal ve Samsung’un bu yeni anlaşmanın öncesinde zaten bir çalışma ortaklığı vardı. Örneğin, PayPal ve Samsung, 2014 yılında mobil ödemelerde birlikte çalıştı ve bir sonraki yıl PayPal, Samsung akıllı TV’lerde bir ödeme yöntemi olarak eklendi.
PayPal entegrasyonu yakında Samsung Galaxy S8 ve S8+ gibi cihazlar da dahil olmak üzere ABD’de Samsung akıllı telefonlarında yaşama geçecek. Samsung, yalnızca “yakında” olacağını söyleyerek, Samsung Pay’deki PayPal desteğinin ABD dışına hangi zaman dilimi içerisinde uzanacağına ilişkin bir açıklama yapmadı.