Square’in Affirm benzeri taksitli kredileri, tüccarların ödemelerini alabilmelerine yardımcı olmak için tasarlandı.
Alışverişçiler, çevrimiçi araştırmayı seviyor ancak sepete ekleme ve ödeme işlemlerini yapma arasında bir yerlerde fikir değiştiriyorlar. Business Insider’a göre, yalnızca 2016 yılında, tüketiciler 4.6 trilyon dolarlık alışverişi sepete ekleme aşamasında terk ettiler.
Perakendeciler, bu acı verici sayıyı azaltmak istiyor ve olası bir çözüm olarak taksitli kredilere yöneliyorlar. ABD’de, Casper’dan bir yatak veya Peloton’dan bir bisiklet satın alan tüketiciler, toplam maliyeti bir dizi aylık ödeme artı faize bölen bir finansman seçeneği olan “Affirm ile Satın Al” seçeneğini seçebiliyorlar.
Günlük 450.000 alım satımı olan İsveçli şirket Klarna sayesinde, Avrupa’da çevrimiçi taksitli kredi finansmanı her zaman her yerde. Hem Affirm hem de Klarna satın alma anında perakendeciye tam olarak ödeme yapıyor.
Twitter’ın CEO’su Jack Dorsey tarafından yönetilen Square, hareketin bir parçası olmak için adımlar atıyor. Geçen günlerde, ödemeler şirketi, faturalama yazılımlarını kullanmakta olan küçük işletmeler için bir taksitli kredi pilot programının açılışını yaptı. Örneğin, düğün planlayan bir çift, çiçekçilerinden bir fatura aldıktan sonra bir Square kredisi seçebiliyor. Çiçekçi anında ödemesini alırken, yeni evliler 3,6 veya 12 ay boyunca faturayı ödeyebiliyorlar.
CEO Max Levchin’in Affirm’ünden farklı olarak Square, bir tüketicinin kredi geçmişine göre uygulanan faiz oranını değiştiremeyecek. Bunun yerine, Square kredisi için onaylanan tüm tüketiciler, %9.99 yıllık faiz ödeyecek (APR) ödeyecek. Kredi miktarı 250 dolar ile 10.000 dolar arasında değişecek. Şu an için Square, kredileri bilançosunda tutacak ve yükümlülüğü yerine getirememe riskini üstlenecek. (Birçok çevrimiçi kredi veren kuruluş, kredilerini paketler ve bunları dış yatırımcılara satar.)
Taksitli kredi ürünü, Square’in tüketicilerle doğrudan bir ilişki kurmasına ve aynı zamanda temel alanlarını temsil eden küçük işletme sahiplerine hizmet vermeye devam etmesine olanak tanıyor. Bu yılın başlarında şirket, ön ödemeli bir banka kartını sundu. Bu, tüketiciye dönük hırslarının bir başka göstergesi.
Affirm’ün geçmiş performansı, tüketiciler kredilerini sahiplendiği taktirde Square tüccarlarının bir artış görebileceğini gösteriyor. Geçen Nisan ayında yaptığı 1 milyonuncu taksit kredisini açıklayan Affirm, perakendecilerinin dönüşüm oranlarını % 20’ye kadar artırdığını söyledi. Sipariş değerleri ve ziyaretçi başına gelir de ortalamaya göre arttı.
Square’in kredi ürünü, bir ödeme sepetine değil de bir faturaya dayandığı için tüccarlar için aynı faydaları sağlamayacak. Ancak, daha hızlı ödeme almalarına yardımcı olacak bir potansiyele sahip – ki küçük bir işletme için bu büyük bir fark yaratabilir.