Teknoloji ve Otomobil Üreticileri Arasında Artan İşbirliği Herkes İçin En İyisi

Son birkaç yıldır Silikon Vadisi ile otomobil endüstrisi arasında bir savaşın başladığına dair söylentiler ortalıkta dolaşıyor. Teknoloji endüstrisinin aldatıcı mekanizması, risk sermayesi tarafından desteklenen startupların, yüzyıllık sistemi yerle bir edecek sihirli bir teknolojiyle ortaya çıkacağına dünyanın inanmasını istiyor. Muhtemelen işin aslı bambaşka; vadideki en parlak zekalardan bazıları ulaşım ekosisteminde kilit rol oynayacak çok iyi fikirlerle gelecek.

Teknoloji Daha Önce de Otomobil Endüstrisini Kurtarmıştı

Son 50 yıldan fazladır otomobil sektörünün canlı kalmasında San Francisco Körfez Bölgesi’nden çıkan yenilikler, özellikle de bölgeye adını veren silikon mikroişlemciler büyük rol oynuyor. 1960’ların sonunda çevre düzenlemesinin başlarında, arabaların fonksiyonel özelliklerinin çoğu mekanik olarak kontrol ediliyordu ve bu araçlar daha fazla yakıt harcıyor ve bugünkünden daha fazla havayı kirletiyordu.

Mühendisler yeni düzenleyici gereksinimleri karşılamaya çalışırken endüstri, araba tutkunlarının kırgınlık dönemi olarak bildiği döneme girdi. Vakum hattı gibi mekanik anlamda motorları daha iyi kontrol etme çabaları, zayıf randımanlı korkunç motorlara, rezil sürüşlere ve gelişme göstermeyen emisyon ve verime yol açtı.

Düzenlemelerden bunalan otomobil endüstrisini Silikon Vadisi kurtardı. İlk mikroişlemciler ve sensörler motorlara, şanzımana ve abs frenler gibi yeni güvenlik sistemlerine uygulanırken arabadaki bilgisayarların daha iyi bir sürüş için kilit rol oynadığı apaçık ortaya çıktı. 1980’lerin ortalarına kadar elektronik kontroller mühendislerin, daha az yakıt kullanıp emisyonu temizlerken daha fazla güç elde etmesine olanak sağlıyordu. Yakıt tasarrufu düzenlemelerinin tırmanışı dururken otomobil şirketleri müşterilerine yakıtla daha fazla para harcamadan gelişmiş bir performans ve kapasite sunmaya başladı.

Makine mühendisliğinden mezun olduktan sonra sonraki 17 yılımı araçları daha ucuz ancak daha güçlü silikon şeritleriyle çalışan daha sofistike bir yazılımla geliştirmek için çalışarak geçirdim. Günümüzün en sofistike araçları, direksiyon açısını takip eden ışıklardan bir römorku bağlamak için bir kamyonu otomatik olarak çevirmeye kadar her şeyi yapmak için 50 ila 100 arası bilgisayar kullanıyor.

Daha Fazla İşbirliğini Dört Gözle Bekliyorum

Silikon Vadisi, yıllardır modern araçlara imkan sağlamakta kilit rol oynuyor. Sürüşün çoğunun insanlar yerine yazılım tarafından yapıldığı bir dünyaya dönüştüğümüz için teknoloji ve otomobil endüstrisi daha yakından işbirliği sağlamak zorunda. Otomobil endüstrisi, yüksek emniyet ve dayanıklılık ile yüksek hacimli kompleks donanım parçaları üretmek için uçsuz bucaksız bir bilgi tabanı geliştirdi. Bu makineler mümkün olabilecek bütün ulaşım ihtiyaçlarını karşılamak için çok çeşitli biçimlerde üretildi.

Teknoloji endüstrisi performansını artırırken aynı anda yazılım geliştirmede, elektronikte ve sürüş maliyetinde rakipsiz imkanlara sahip oldu. İki tarafta da devinimi daha güvenli, daha ucuz ve daha evrensel olarak ulaşılabilir hale getirmeye odaklı harika beyinler var.

Neredeyse herkes ulaşımın gelecek yıllarda değişeceğinin bilincinde. Teknoloji ve otomobil endüstrileri arasındaki işbirliği yaklaşık yarım asırdır muhteşem sonuçlar doğurdu. Yeni ortaklıklar, tamamen otomatikleştirilmiş bir sürüşün yolunu açacak. Daha büyük bir işbirliği herkesin ilerlemesi için harika sonuçlar doğuracakken bu ilişkileri bir yarışa çevirmeye gerek yok.

Sam Abuelsamid tarafından Forbes için yazılmış ve DigitalTalks ekibi tarafından Türkçe’ye çevrilmiştir.

Etiketler