Netflix 100 Milyon Üyeye Ulaşmak Üzere. Pekiyi Sırada Ne Var?

The Crown ve Stranger Things gibi yapımları izleyicileri sinema ve televizyonlardan uzaklaştırmaya ve Netflix’e yaklaştırmaya devam ederken streaming devi 100 milyon üyeye ulaşmak üzere.

Bundan 20 yıl önce posta üzerinden DVD sipariş etme konsepti ile başlayan şirket, iş modellerini telaş içerisinde web uyumlu hale getirmeye çalışan Hollywood stüdyolarına ve yayın kanallarına anlamlı bir atıfta bulunacak ve önümüzdeki hafta bu mihenk taşına ulaşacak gibi görünüyor.

California temelli şirket kitlesel televizyon seyircisini ve sinema kuyruklarını birer birer tarumar etmekle kalmıyor, aynı zamanda medya devlerinin uzun zamandır üzerinde çalıştığı ve iyileştirmeye çabaladığı içerikleri üretiyor.

Heat dergisi eğlence editörü Boyd Hilton, “The OA ve Stranger Things gibi cool içerikler ve art arda izleyebilme imkanı özellikle genç kesimin fazlasıyla ilgisini çekmiş durumda. Bu kesim ne zaman dizi izlemesi gerektiğinin söylenmesinden oldukça rahatsız.” diyor.

“13 Reasons Why gibi diziler, fazlasıyla dürüst ve ham. Bunu geleneksel televizyon kanallarında bulabileceğinizi zannetmiyorum. Netflix aslında The Sopranos gibi kaliteli televizyon dramalarını devrimleştiren HBO’nun modelini aldı ve yürüdü gitti.”

Bu strateji başarıyı getiren kritik faktörlerden oldu: The Crown dizisi en iyi drama dizisi ve en iyi kadın oyuncu Altın Küre ödüllerine layık görülürken The White Helmets en iyi kısa belgesel dalında Oscar kazandı. Şirket aynı zamanda finansal olarak da güçlenmeye devam ediyor: Geçen yıl 8.8 milyar dolar gelir elde eden şirket 186.7 milyon dolar kar sağlamış.

Netflix yöneticileri rakiplerinden bir adım önde olmaya odaklandıklarını ve global üye tabanlarını genişletip kendi içeriklerine daha fazla yatırım yapmayı planladıklarını açıkladı.

Öte yandan Hollywood ve geleneksel televizyon yayıncıları dijital ortam içerisinde güçlü bir mevkiye ulaşmakta zorlanırken Netflix bir değişime öncülük ediyor gibi görünüyor.

Netflix’in Brezilyalı kıyamet sonrası (post-apocalyptic) draması %3, İngiliz yapımı The Crown ve Fransız politik gerilimi Marseille gibi orijinal yapımları, artmakta olan yaratıcı global stratejinin müjdecisi niteliğinde. Şirketin arka plan kataloğunda eski Hollywood filmleri ve televizyon programları da bir yandan kırpılıyor.

Ampere Analysis medya danışmanlık şirketi analisti Richard Broughton, “Netflix ilk çıktığında her şeyden birazcık sunmayı amaçlıyordu ancak son zamanlarda ABD’de eski yapımları kataloğundan temizlemeye başladı.” diyor. “Şimdilerde katalogdaki yapımların ortalaması daha yeni ve Netflix’in genel trendinde uluslararası kataloglara daha fazla yatırım yapmak var.”

Netflix ABD’de Şubat ayında 4.400 adet uzun metrajlı film ve dizi sezonu bulunuyor. Bu rakam iki yıl öncesine kadar 5.000 civarındaydı.

Netflix Ocak ayında yaptığı bir açıklamada, “Yüksek kaliteli içeriğin global olarak çok iyi karşılandığı aşikar.” demişti. Buna verilebilecek en iyi örneklerden bir tanesi %3. Dizi Latin Amerika’da bir sansasyon yaratmakla kalmadı, aynı zamanda altyazılı versiyonu da İngilizce konuşan seyirciler arasında çok popüler hale geldi. Dizi, içerisinde çok fazla altyazılı İspanyolca konuşmaların olduğu, Kolombiyalı popüler uyuşturucu savaşı dizisi Narcos’un izinden gitti demek mümkün.

Netflix kurucu ortağı Reed Hastings, geçtiğimiz ay şirketin 2012 yılından bu yana Avrupa temelli yapımlara 1,75 milyar dolar harcadığını açıklamıştı. Şirket şu an için Avrupa’da toplamda 90 orijinal yapım üzerinde çalışıyor. Bunların içinde 28 Nisan’da yayınlanacak Las Chicas Del Cable isimli ilk İspanyol yapım da var.

Öte yandan her yeni dizi ile birlikte baskı da oluşmuyor değil. Ampere Netflix’in şimdiki eğrisinde devam etmesi durumunda üyelerinin 6 yıl içerisinde 160 milyonda plato yapacağını tahmin ediyor.

Netflix ciddi ölçüde üye büyümesi yaratmak için sürekli bir yarış içerisinde. Bu da analistlerin ve yatırımcıların en çok dikkatini çeken noktalardan.

Yatırımcılar Netflix’in her üye için daha fazla para alması gerektiğini düşünüyor ve içeriğe harcadığı para konusunda endişeleniyor. WPP Reklamcılık Grubu’nun başkanı Sir Martin Sorrell, Netflix’in ilerleyen dönemde öde-izle kanallarının izinden giderek reklam alacağını düşünüyor.

Ancak bu meydana gelene kadar Netflix an itibarıyla eğlence sektöründe devrimci bir oyuncu olarak kalmaya devam edecek, takipçi ordusu da büyümeyi sürdürecek gibi görünüyor.

Etiketler