Uber, İş Amaçlı Seyahat Edenlerin Bir Numaralı Harcaması Haline Gelerek Starbucks’ı Geçti

Uber artık resmi olarak iş amaçlı seyahat edenlerin en iyi arkadaşı.

Yapılan yeni bir araştırmaya göre 2016 yılında iş seyahatleri sırasında yapılan tüm işlemlerin yüzde 6’sı Uber’e ait. Bu veri, araç paylaşım firmasını işlem sayısı açısından en yaygın harcama konumuna getiriyor. Uber bu ünvanı hali hazırda en popüler yemek harcaması konumunda olan Starbucks’tan çalmış.

Şirketlere seyahat ve harcama yazılımı sağlayan Certify, çalışma için toplam 1 milyon iş amaçlı seyahet eden kişi üzerinden 40 milyon harcama analiz etti.

Ortaya çıkan bu veriler, araç paylaşımının hızlı büyümesinin ve geleneksel araç kiralama firmaları ile taksilerin geleceğinde bulunan zorlukların birer kanıtı niteliğinde. Hem Uber hem rakibi Lyft, 2015 yılında büyük ilerleme elde ederken taksiler ve kiralık araçlar oldukça zor bir yıl geçirdi.

Araştırma haberi, Lyft’in ABD’de 40 şehirde daha açılacağı ve yıl sonuna kadar toplam 100 şehirde daha faaliyete geçeceği duyurusundan bir gün sonra gelmiş oldu.

Uber ve Lyft, paylaşım ekonomisinin kaymağını yiyen girişimler arasında yalnız değil. 2014 yılından beri yapılan Airbnb işlemleri her yıl iki katına çıkmış. Uber işlem açısından en yaygın harcama haline gelirken yine de en fazla paranın harcandığı yerden bir hayli uzak. Certify’a göre en fazla harcama uçak biletine, sonrasında da otellere yapılmış.

Etiketler