Uber, Hayatınızın Daha Büyük Bir Parçası Olmak İstiyor

Uber artık sizi yalnızca A noktasından B noktasına taşımakla kalmak istemiyor. Yeni Uber uygulamasının hedefinde günlük yaşamınızın vazgeçilmez bir parçası olmak var. Bunu; sizin nereye gideceğinizi tahmin ederek, arkadaşlarınızın nerede olduğunu size söyleyerek veya ne yemek isteyeceğinizi sorarak yapıyor.

Yeni uygulama sayesinde Uber kullanıcıları arkadaşlarının yerlerini görebilecek, uygulamayı telefonlarındaki takvime bağlayabilecek ve gidecekleri yerler hakkındaki haberleri ve yorumları görebilecekler. Bütün bunların temelinde, Uber’in yalnızca bir ulaşım aracı olmaktan çıkıp daha çok şey yapabilme hedefi yatıyor.

Uber’in CEO’su Travis Kalanick, önümüzdeki haftalarda dünya çapında kullanılmaya başlayacak olan bu yeni özelliklerin, dört yıldır en büyük projeleri olduğunu söyledi.

“Uygulamayı kişiselleştirip daha ilgi çekici bir deneyim yaratmak istedik.” diyor Kalanick.

Yeni tasarlanan uygulama, belirli zaman aralıklarında kullanıcıların nerelere gittiğini öğrenip bu bilgiler üzerinden araca en uygun biniş ve iniş noktalarını önerebilecek.

Aynı zamanda Uber’in yeni uygulaması; Yelp, Snapchat ve Pandora gibi uygulamalarla daha yakından çalışacak. Travis Kalanick, haber ve hava durumu uygulamalarının da yakında bu listeye ekleneceğini söylüyor.

Uber’in yemek teslimi servisi de kullanıcıların yolculuklarıyla bağlantılı olacak; örneğin kişinin tam eve vardığı zamanda evine gelebilecek yiyecek opsiyonları uygulamada sunulacak.

Kalanick aynı zamanda kullanıcılara arabadayken gösterilecek olan yeni tasarımın “gelecekte yaşıyormuşsunuz gibi hissettireceğini” söyledi.

Uber; Amerika’da Lyft ve Hindistan’da Ola gibi firmalarla olan rekabeti yüzünden sunduğu hizmeti geliştirmeye çalışıyor. Uber kaç aktif yolcusu olduğunu açıklamasa da, App Annie’den alınan bilgilere göre uygulaması dünyada en sık indirilenlerden bir tanesi.

Silikon Vadisi firması, 60’tan fazla ülkede hizmet veriyor. Uber, bu ülkelerin bir kısmında beklenmedik problemlerle karşılaştı. Geçen hafta İngilere’de görülen bir davada, Uber sürücülerinin kendi işlerinin sahibi taşeron olarak değil, çalışan olarak sınıflandırılması gerektiğine karar verilmişti. Bu mahkeme, Uber’in Avrupa’nın en büyük pazarlarından birindeki işini tehlikeye sokuyor.

Uber’in yeni uygulama özellikleriyle ilgili en büyük problem, kullanıcıların kişisel bilgilerinin gizliliği olacak gibi görünüyor.

Privacy International’ın Yönetici Müdürü Gus Hosein, “Uber, gizlilikte sağlam bir geçmişi olmayan bir şirket ve şimdi daha çok Google gibi davranmak istiyor. Bu oldukça endişe verici.” diyor.

“Yakında bir bilgi firması ya da maden şirketi olacaklar ve bütün verilerimiz pek güçlü mahremiyet yasaları olmayan Amerika’nın eline geçecek.”

Uber’in yatırımcıları arasında Goldman Sachs, TPG, Fidelity ve Suudi Arabistan’ın ulusal varlık fonu bulunuyor. Firma şu anda 68 milyar dolar değerinde.

Kaynak: Financial Times

Etiketler