İnternet istatistikleri toplayan bir gözlem firması olan StatCounter’ın verilerine göre, ilk defa kullanıcılar internete bilgisayarlardan çok mobil cihazlardan ulaşıyorlar. Akıllı telefonlardan ve tabletlerden internete toplam erişimin oranı yüzde 51.2’yı bulurken bilgisayarlardan erişimin oranı yüzde 48.7’ye düşmekte. StatCounter internet kullanımıyla ilgili veri toplamaya başladığından beri bu dağılım ilk defa gerçekleşiyor.
İnternet için bu oldukça önemli bir durum: verilere bakılırsa mobil servislere geçip geçmemek konusunda kararsız kalan firmaların aslında bu işe girmeleri gerektiği anlaşılıyor, çünkü bu eğilim tersine dönecek gibi durmuyor.
Aynı zamanda StatCounter’ın sonuçlarına göre ülkedeki pazarın gelişmişliği, internete erişimin baskın olduğu cihazı da etkiliyor. Örneğin pazarı henüz gelişmekte olan Hindistan’da akıllı telefonlardan ve tabletlerden internete giriş oranı yüzde 75 iken; Amerika, İngiltere ve İrlanda gibi daha olgun pazarlarda bilgisayarlar internet erişimi için daha çok kullanılıyor.
Bir başka ilginç haber ise; comScore’un araştırma sonuçlarına göre Amerika’da internete yalnızca mobil platformları kullanarak girenlerin sayısı, yalnızca bilgisayarları kullananların sayısını geçmiş (ikisini de kullananlar araştırmaya dahil edilmemiş). Ayrıca Google, geçen mayıstan beri mobil cihazlardan yapılan arama sayısının bilgisayarlardan yapılan arama sayısını geçtiğini açıkladı.
Hala pek çok markanın masaüstüne öncelik verip sonradan mobil platformlara yönelmesi şaşırtıcı bir durum. Belki de bu haberle birlikte bu durum önümüzdeki aylarda hızla değişmeye başlayacak.