Amazon Prime Çin’de: Acaba Alibaba Endişelenmeli mi?

Teknoloji devi Amazon, Prime programını Cuma günü Çin’de sunmaya başlayarak ülkenin büyüyen online alışveriş trendlerinden ve ithal ürünlere artan talepten faydalanmak istiyor gibi görünüyor.

Çin Prime üyeleri, denizler aşırı ürünlerde 30 dolar üzeri (200 yuan) siparişlerinde ücretsiz kargodan faydalanabilecek.

Yıllık üyelik ise ABD’deki standart üyelik ücreti olan 99 doların üçte ikisinden de az olan 57 dolar (388 yuan) tutarında olacak.

Öte yandan Çin’deki Prime paketinin içerisinde online video ve müzik yayın hizmetlerinin dahil olup olmayacağı henüz belli değil. Apple ve Disney, Çin’de yasal olarak çok sıkı takip edilen pazarda online video hizmetlerini durdurmak zorunda kalmıştı.

Amazon hala Çin’in e-ticaret sektöründe küçük bir oyuncu olarak baş gösteriyor ve analistlere göre yerel e-ticaret devi Alibaba’nın fazlasıyla gerisinde. Bu yeni hizmet de büyük bir ihtimalle oyundaki sıralamayı etkilemeyecek, ancak yine de ABD’li şirkete Çin’in büyüyen orta kesiminden yeni işler gelebilir.

Çin’de bir pazar araştırma firmasında çalışan uzman analist Ben Cavender, “Eğer yerel işletmelerin sunamadığı hizmet ve markaları sunabilirlerse onların lehine olacaktır.” şeklinde bir tespitte bulundu.

Gartner’da e-ticaret araştırma direktörü olan Sandy Shen ise Amazon’un Çin’deki Prime programından etkilenmemiş görünüyor. Shen, rakiplerin zaten halihazırda deniz aşırı ürünlerde yıllık üyelik ücreti olmadan ücretsiz kargo sunduğunu belirtiyor.

Amazon’un diğer büyük perakende rakibi olan Walmart ise Çin’de farklı bir yaklaşım sergileyerek en büyük Alibaba rakiplerinden biri olan JD.com ile ortaklığa gidiyor. Bu yılın başında Walmart, Çin’de kendine ait olan e-ticaret sitesini JD.com’a satmış ve Çinli firmadan hisse satın almıştı.

Etiketler