Twitter, Yeni Yahoo Haline Gelmeden Satışını Gerçekleştirmeli

Bir zamanlar teknoloji sektörünün göz bebeği olan ve yaklaşık 3 sene önce halka açılan Twitter, görünüşe göre satışa çıkartılıyor.

Bu hikayeyi bir başka internet şirketinde de görmüştük.

Açıkçası Twitter ve Yahoo arasındaki benzerlikleri görmezden gelmek mümkün değil: Belli bir yolu ve yönü olmayan bir dizi CEO ve yönetici, bir zamanlar internetin geleceği olarak görülen güçlü bir platform ve sorgulanması gereken büyüme stratejileri.

Eğer yakın bir zaman içerisinde satılmazsa, Twitter da Yahoo ile aynı kaderi paylaşma riskini taşıyor: Yıllarca hiçbir gelişmenin gösterilmediği bir duraklama dönemi ve sonu gelmeyen satış dedikoduları yüzünden morali bozulan, odağı dağılan bir şirket. Bu hikaye, maalesef en yüksek değerlemesinin küçük bir oranına erişebilmek adına yapılan, acınası bir satış ile son buluyor.

Şu an için Twitter, bir satıştan 30 milyar dolara yakın bir rakam ile ayrılabileceği kanısında. Bir zamanlar pazardaki değeri 125 milyar dolara yakın olan Yahoo ise bu yıl Verizon’a 4.8 milyar dolara satılmıştı. Üstüne üstlük bu, Microsoft’un Yahoo’yu 42 milyar dolara satın alma teklifinden tam 8 yıl sonra gerçekleşti. Zamanında Yahoo, bu teklifi inatla reddetmişti.

CEO Jack Dorsey ve Twitter yönetim kurulu da 2008 yılındaki Yahoo gibi davranırlarsa, onlar da Yahoo’nun satışı sırasında yaşadığı dramaya mahkum olacaklar gibi görünüyor.

Bir mucize beklemek

Tüm bunlarla birlikte eğer Twitter yakın gelecekte satışını gerçekleştirmezse, gerçek anlamda kumar oynuyor olacak. New York Times’ın değerlendirmesine göre şirketin bir diğer seçeneği, işten çıkarmaların da dahil olacağı bir yeniden yapılandırmaya gitmek. Ancak Twitter bunu daha önce de yapmıştı ve bu çözüm, kullanıcı büyümesi konusunda yaşadığı sıkıntıları çözmeye yetmemişti.

Yaşadığı pek çok soruna rağmen Twitter, halen değerli bir varlık olarak görülmekte.

Özellikle haber toplayıcıları, ünlüler, iş dünyası liderleri, aktivistler ve pazarlamacılar için çok değerli bir kaynak niteliği taşıyor.

Bunun yanı sıra sosyal medya ağının, Google ve Salesforce gibi şirketlerin ağızları sulanarak baktığı, hazine niteliğinde bir veri tabanı var.

Hiç kimse Twitter’ın sahip olduğu gücü ve etkiyi inkar edemez. Öte yandan Twitter’ın şirket kültürü, kararlı bir biçimde bağımsız olmak üzerine kuruldu ve şirket her daim bu özelliği ile gurur duydu. Şirket ilk günlerinde Facebook’tan gelen teklifi bile reddetmişti.

Aynı zamanda kurucu ortak olan Dorsey’in, her ne kadar Twitter’ın oy hisselerinin çoğunluğunu elinde tutmasa da, satışa ne kadar meyilli olacağı da büyük bir soru işareti.

Alıcının kim olduğuna bağlı olarak bir satın alma, Twitter’ın misyonu ile paralel yürütülebilecek gibi görünüyor. Altın değerindeki kullanıcı datası ve en değerli kaynakları Verizon tarafından ele geçirildikten sonra tanınmaz hale gelmesi beklenen Yahoo’nun aksine, Twitter’ın sunduğu hizmetler, aslına bakılırsa satış sonrasında tohum vererek ebeveyn bir firmanın kanatları altında büyüyerek çiçek açabilir.

Twitter’ın karşı karşıya olduğu büyüme sorunlarını çözmek için gizlediği mucizevi bir planı yoksa, büyük bir ihtimalle ileride, şimdilerde alacağından daha iyi bir teklif ile karşılaşmayacak. Yahoo’nun “kayıp on yılı”, Twitter’ın geleceği haline gelebilir.

Etiketler