Salesforce Neden Twitter ile İlgileniyor?

Geçtiğimiz günlerde Twitter’ın satışa çıkartıldığı ile ilgili dedikodular başladı ve şimdiye kadar da dinmek bilmedi. Bu çok konuşulan satış için en uygun aday ise Salesforce olarak görünüyor. Pek çok olası teklifçi ile birlikte bu noktada neyin olacağını kestirmek oldukça zor. Ancak asıl soru, Salesforce’un Twitter gibi tüketici odaklı bir sosyal medya ağına neden ilgi duyuyor olabileceği.

Bir yandan bu anlaşmanın gerçekleşeceği ile ilgili kimse net bir kanıt göstermezken, sektör uzmanlarının pek çoğu, Salesforce’un anlaşmayı kazanması halinde mükemmel bir uyum yaratılacağına inanıyor.

Constellation Research araştırma grubunun analistlerinden R. Ray Wang, bunun tamamen “ilişki grafiği” adını verdiği, tüketici ve markanın kesiştiği grafik ile ilgili olduğu kanısında. “Tam da bu grafik, LinkedIn’i Microsoft ve Salesforce’a karşı bu denli çekici kılan şey oldu. Grafik, yapay zeka tarafından harekete geçiyor, bu yüzden de yoğun bir talep var. Twitter da tıpkı LinkedIn gibi oldukça kapsamlı ve aktif bir grafik sunuyor.”

Bahsi geçen yapay zeka bileşeni, Salesforce’un ilgisini açıklayan anahtar element olabilir. Geçtiğimiz hafta hem Salesforce, hem de ana rakibi Oracle, en yeni yapay zeka girişimlerini duyurdular: Salesforce’un Einstein’ı ve Oracle’ın akıllı bulut uygulamaları.

Öte yandan Oracle, geçtiğimiz birkaç yıl içerisinde kendini veri statupları toplamaya adamış, bu bağlamda kullanıcı takibi için AddThis, data reklamcılığı için BlueKai ve pazarlama datası için Datalogix isimli startupları satın almıştı. Salesforce’un diğer önemli rakiplerinden Microsoft ise Haziran ayında LinkedIn’i 6.2 milyar dolara satın almıştı. Salesforce’un ise şimdiye kadar bu nitelikte bir satın alması yok.

Etiketler