Akıllı Telefonunuz İyi Bir Sürücü Olup Olmadığınızı Anlayabiliyor

Arkadaşlarınızdan daha iyi bir sürücü olduğunuzu kanıtlamak mı istiyorsunuz? Bunu yapabilmeniz için artık kocaman bir sektör var.

Bu uygulamalar, akıllı telefonların GPS’lerinden, jiroskoplardan ve kadranlardan topladıkları bilgileri derleyerek, keskin fren ya da hız yapıp yapmadığınızı, arabayı ne kadar hızlı kullandığınızı ve sert dönüş alıp almadığınızı belirleyebiliyor.

Tabii ki sigorta şirketleri de sürücünün akıllı telefonu üzerinden toplanan dataya sahip olmak için oldukça hevesliler. Bu bilgiler sayesinde nasıl bir sürücü olduğunuzu kestirip, sigorta oranlarınızı ona göre düzenleyebiliyorlar.

Aslına bakarsanız Liberty Mutual ve State Farm gibi ABD bazlı sigortacılar, bu bilgileri sağlayan müşterilere özel indirimli araç sigortası uygulamak için özel programlar sunuyor.

Bunun sebebi, sigorta şirketlerinin, akıllı telefon verilerinin önemli ölçüde etkili birer tahmin aracı olduğuna inanması.

Güney Afrikalı sigorta şirketi Discovery Insure’un CEO’su Anton Ossip, “Bu uygulamalar sigorta sektörünün işleyiş şeklini kökünden değiştiriyor.” diyor.

Ossip’e göre akıllı telefon uygulamaları, sigorta sektörünün son 10 yılda gördüğü en büyük inovasyon.

Bundan önce sigorta şirketleri, konu taşıt sigortasına geldiğinde, kaza riski taşıyıp taşımadığını kestirebilmek için sürücünün yaşına, cinsiyetine ve lokasyon bilgilerine dayanmak zorundaydı. Şimdi ise düzenli olarak frenlerinizi ağlatıp ağlatmadığınızı, bu uygulamaların sağladığı verilerden öğrenebiliyor ve ne kadar güvenilir bir sürücü olduğunuzu anlayabiliyorlar.

Düzenli aralıklarla ani fren yapan sürücüler, gelecekte nasıl bir sürücü olacaklarına dair risk işaretleri veriyor. Bu veri ile birlikte pek çok diğer faktörü de göz önünde bulunduran sigorta şirketleri, müşterilerine hangi oranları uygulayacağını kolaylıkla belirleyebiliyorlar.

Öte yandan akıllı telefon verilerini sigorta şirketlerine sunan müşteriler, daha düşük komisyon oranları ile ödüllendiriliyorlar. Bazı kesimler ise bu yeni uygulamanın daha iyi bir sürüş deneyimine vesile olduğuna inanıyor.

Bazı sigorta şirketlerine göre yoldaki alışkanlıklarını düzenli olarak takip eden akıllı telefon kullanıcıları, zaman içerisinde sürme alışkanlıklarını iyileştiriyorlar.

Örneğin, sürücüleri sürüş sırasında telefon kullanımı, hız yapma, hızlanma, viraj alma ve fren yapma olmak üzere beş faktör üzerinden değerlendiren EverQuote’un Everdrive uygulamasını kullananlar, uygulamayı kullanmaya başladıktan sonra sürüşlerinde yüzde 31’lik bir iyileşme göstermiş. Bu veri, Everdrive’ı 4 ay boyunca kullanan, toplamda 60 milyon kilometre yol yapan 25.000 sürücü üzerinden toplanmış.

Her ne kadar bu iyileşme verileri henüz halka açık olarak kaza raporlarında verilmiş olmasa da, güvenlik yetkilileri bu uygulamaların yarattığı pozitif etkinin fazlasıyla farkında.

Etiketler