Google Analytics Artık Verilerinizi Otonom Olarak Özetleyebiliyor

Google, Google Analytics kullanıcılarının veri içerisinde önemli trendleri bulabilmesi için bir kolaylık sağlıyor.

Güncelleme, şimdiden Google Analytics’in iOS ve Android uygulamasında gerçekleşti bile. Uygulamanın Assistant ekranında otomatik olarak üretilen analizlere ulaşmak mümkün.

Örneğin eğer websiteniz ya da uygulamanız ani bir yeni kullanıcı artışına maruz kaldıysa, Analytics bunu ön plana çıkartıyor ve bu yeni kullanıcıların nereden geldiğini size gösteriyor. Ya da eğer bir e-ticaret firmasıysanız, hangi ürünlerin satışlarda büyük bir sıçrama yaptığını görebilirsiniz.

Bunlar zaten Google Analytics’in halihazırda takip ettiği verilerdi, ancak şimdi bunlar hızlıca okunabilecek bir kart formatında sunulmaya başlanacak. Böylece işletmeler, ihtiyaç duydukları bilgilere ulaşmak için farklı sayfalara tıklamak zorunda kalmayacak. Bununla birlikte verilerdeki önemli değişikliklerin gözden kaçma olasılığı da azalmış olacak.

Bununla birlikte sistemin zaman içerisinde farklı işletme türlerine uyum sağlayarak iyileşmesi ve daha akıllı hale gelmesi bekleniyor. Her analiz kartının altında yukarı ve aşağı baş parmak işaretleri var. Bunlar, sistemin sunduğu datanın işinize yarayıp yaramadığını işaretleyebilmeniz için konumlandırılmış. Google Analytics aynı zamanda ek özellikler de peşinde; mesela takımızın diğer üyeleri ile bu kartları paylaşıp paylaşmadığınız gibi.

Google yetkilileri, bunun Google Analytics evriminde sadece küçük bir adım olduğunu söylüyor. Analytics artık, “daha fazla öngörü, daha az veri” konsepti çerçevesinde ilerliyor.

Bahsi geçen analizler şu an için yalnızca mobilde kullanılabiliyor olsa da, Google’ın bir masaüstü versiyon üzerinde çalıştığını da doğrulandı.

Etiketler