Online İşe Alım Devi Monster, Randstad Tarafından 429 Milyon Dolara Satın Alındı

Hollanda merkezli insan kaynakları danışmanlık firması Randstad, online işe alım devi Monster’ı 429 milyon dolarlık bir anlaşma ile satın aldı.

The Monster Board (TMB) ve Online Career Center (OCC – Online Kariyer Merkezi) arasında 1999’daki birleşme ile Monster, online işe alım piyasasının adeta rakipsiz bir markası haline geldi. Ancak ilk .com faciasında hayatta kalan pek çok markada olduğu gibi, Monster da eski şanını geri kazanmak için fazlasıyla çaba gösterdi. Şirketin 2000 yılında hisse değeri, 91 dolara ulaşarak zirve yapmıştı. Bu rakam, o zamandan beri düzenli olarak azalma gösteriyor. Monster’ın hisseleri, geçtiğimiz Eylül ayında 8 dolar iken bugün 3 dolara inmiş.

monster-hisse

Anlaşmanın şartları çerçevesinde Randstad, Monster’a hisse başına 3,4 dolar verecek. Bu rakam Monster’ın son birkaç aydaki hisse değerinden biraz daha fazla, ancak tabii ki durgun .com günlerinden çok daha az.

Randstad, ileriki aşamalarda işe alım süreçlerinin iki ayrı tamamlayıcı parçasını “köprüleştirerek” dünyanın en gelişmiş İK hizmet portföyünü oluşturmayı amaçladığını belirtti. Monster ise halihazırda olduğu gibi kendi markası altında faaliyetlerine devam edecek.

Randstad CEO’su Jacques van den Broek, konu ile ilgili yaptığı açıklamada, “Devasa teknolojik değişimlerinin gerçekleştiği bu çağda işverenler, yetenekli çalışanları bulma ve etkileşime sokma konusunda daha iyi yöntemler bulmak durumundalar.” diyor. “Sektör lideri teknolojik platformu ve kullanımı kolay dijital, sosyal ve mobil çözümleri ile Monster, Randstad’ın tabii bir tamamlayıcısı.”

Randstad, Monster’ın keyfini sürdüğü tüketici bilinirliliğine sahip olmayabilir, ancak Hollandalı şirket, 30,000 global çalışanı ve 2015 yılındaki toplam 20 milyar dolarlık geliri ile dünyanın önde gelen İK firmaları arasında. Şirket, satın alma süreçlerine de yabancı değil: Daha önce 2007’de rakibi Vedior’u 3.3 milyar dolara satın almıştı. Sadece 2016 yılı içerisinde ise İtalyan Obiettivo Lavoro, Japon Careo Group ve Alman Twago’yu satın aldı.

Satın almalar çoğunlukla Randstad’ın büyümesi lehine işlese de, belki de bu son satın almanın en ilginç tarafı, Monster’ın kendisinin de son zamanlarda satın alma modunda olması ve kendi satışını gerçekleştireceğine dair hiçbir belirti vermemesi oldu. Haziran ayında Monster, mobil işe alım alanında bir adım atarak iş arama startupı Jobr’ı satın almıştı. Şirketin aktif olarak bir alıcı aradığı net değildi, ancak kendini olası alıcılara karşı daha çekici hale getirmeye çalıştığı söylenebilir.

Son zamanlarda online işe alım sektörü, yüksek hareketlilik içerisinde. Haziran ayında Muse, Y kuşağına özel işe alım hizmetlerini genişletmek için 16 milyon dolar yatırım almıştı. Hemen sonrasında İspanyol firma Jobandtalent 42 milyon dolar, Avrupalı startup Job Today de 10 milyon dolarlık yatırımlar gördü. Bu yılın başlarında teknolojik iş fırsatları pazarı Hired ise, 40 milyon dolar yatırım almanın akabinde ABD, Fransa ve Avustralya olmak üzere üç farklı ülkeden startuplar satın aldı.

Kısacası online işe alım girişimlerine talep büyük, ancak artan rekabet ile birleşmelere her daim yer olacak. Daha genç ve diri startuplar, büyük balıkların dikkatini çekerken, hissedarlarını bugüne dek mutlu etmek konusunda sıkıntı çeken köklü kurumlar, içinde bulundukları şartları lehine çevirmeye çalışacak – ki bu durumda, çok daha büyük bir kurumun parçası olmak anlamına geliyor.

Etiketler