Pokemon Go, Nintendo’nun Piyasa Değerine 9 Milyar Dolar Kattı

Nintendo, geçtiğimiz hafta sonu piyasaya sürülen Pokemon Go’nun ekmeğini çok güzel yedi. Açıkçası yemeye de devam ediyor: Şirketin hisse fiyatları adeta uçtu ve Tokyo Borsası verilerine göre toplam pazar değerini bugün itibariyle 28 milyar dolara yükseltti.

Bu değerin daha da yükselmesi bekleniyor: Pokemon Go, şu anda yalnızca birkaç pazarda aktif. İngiltere, Avrupa ve Japonya (Sevilen karakterin memleketi) da dahil olmak üzere yeni bölgelere yayılması, çeşitli kaynaklara göre “birkaç gün içerisinde” gerçekleşecek.

Pekiyi Pokemon Go ne kadar tuttu? Hemen istatistiklere bakalım. SimilarWeb verilerine göre ABD’de kayıtlı Android cihazların yüzde 5’inde aktif olarak oynanıyor bile. Bu istatistik, oyunun Tinder’dan daha popüler olduğunun bir kanıtı. Bununla birlikte uygulama-içi harcanan vakit ortalama 43 dakika; ki bu süre, insanların Instagram gibi popüler sosyal medya mecralarında harcadıkları vakitten daha fazla.

Pokemon Go’nun çıkışı, dijital dünyada da pek çok açıdan ilke imza attı. TechCrunch’tan gelen veriler şu şekilde:

  •  iPhone’un uygulama mağazası App Store’da 4,5 saat içerisinde birinci sıraya yerleşti.
  • Çıkışından bir gün sonra Clash of Clans ve Candy Crush’ı geçerek en çok satan beşinci uygulama oldu.
  • Çıkışından iki gün sonra Avustralya ve Yeni Zelanda’da hem yükleme, hem de gelir açısından birinci sıraya oturdu.

Nintendo için ise Pokemon Go, tek kelimeyle altın vuruş oldu. Ancak asıl soru, oyunun gelecekteki davranışlarını nasıl yönlendireceği. Özellikle gelir yaratmak bakımından pek çok benzer mekaniğe sahip olan Miitomo oyunu, şirketin ihtiyacı olan başarıyı getirmemiş.

Teknik olarak Pokemon Go’nun başarısı, Nintendo’nun amaçladığı konsol-sonrası kimliğe bürünme kapsamındaki geçiş çabalarına katkı sağlamalı, ancak asıl zorluk, tam olarak neyin işe yarayıp yaramadığını çözebilmek gibi görünüyor.

Etiketler