Markafoni ve SEM Ortaklığı: CRM Verilerinin GA 360 ve AdWords’e Bağlanması

Türkiye’nin önde gelen e-ticaret sitelerinden biri olan Markafoni, performans pazarlaması ajansı SEM ile ortaklığa giderek, data-kaynaklı pazarlama kampanyaları yayınına başladı.

Markafoni, özellikle son zamanlarda dijital pazarlamanın en popüler trendi olan ‘big data’ akımına ayak uydurarak veri temelli bir pazarlama stratejisi geliştirdi. Pazarlama kampanyalarını en verimli ve etkili biçimde kurgulama amacı ile yola çıkan Markafoni, özellikle marka dışı arama özelindeki kampanyalardan elde ettiği geliri yükseltmek, kanal bazlı trafiği ölçümlemek ve oluşturulan kampanyaların optimizasyonunu sağlamak adına belli başlı KPI hedefleri belirledi.

7 milyonu aşan kullanıcı kitlesi ile Markafon’nin CRM verileri, Google’ın en güncel ürünü Google Analytics 360’a aktarıldı ve yeni pazarlama segmentleri meydana getirildi. Sonrasında ise AdWords üzerinden bu segmentler, kolaylıkla ilgili reklamlarla eşleştirildi.

Markafoni’nin dijital pazarlama müdürü Alican Ertem, konu ile ilgili şunları söyledi: “SEM ile başarılı ve uzun vadeli bir iş ortaklığımız oldu. Dataya dayalı pazarlama stratejileri, Markafoni’nin performans pazarlama odaklı kültürü ile birebir eşleşti. Beraber çalışarak kampanya datası toplamak ve ölçümlemek için Google Analytics 360’tan ve Adwords’ten faydalandık. Her iki uygulamanın da benzersiz raporlama özellikleri sayesinde eriştiğimiz performansı etkili bir biçimde analiz etme fırsatımız oldu.”

Biraz da istatistiklerle konuşalım: Markafoni’nin oluşturduğu CRM bazlı segmentler, diğer kampanyalarına göre ciddi oranda daha iyi performans göstermiş. Tıklanma oranları marka dışı Arama Ağı reklamlarında yüzde 49’luk bir artış gösterdi. Yine marka dışı reklam harcamalarından gelen gelir ise, hedefli olmayan kampanyalara göre yüzde 352 artmış oldu. Bununla birlikte değişik segmentlerde yapılan teklif (bid) optimizasyonu her ne kadar tıklanma maliyetini yüzde 163 oranında artırmış olsa da, diğer kampanyalara kıyasla dönüşüm oranı yüzde 986 artmış oldu.

Alican Ertem, “Google Adwords ve Google Analytics 360 ile tutturduğumuz bu yüksek düzeydeki entegrasyon, tüketici davranışı ile reklam performansı verilerini birbirine bağladı, dolayısıyla bilgi toplamamızı kolay hale getirdi. Bu segmentasyon sayesinde de hacmimizi daha da genişletmiş olduk.” açıklamasında bulundu.

Bu proje ile ilgili detaylı bilgiye bu linkten ulaşabilirsiniz.

Etiketler