Uber ve Foursquare İş Ortaklıklarını Geliştiriyorlar

Uber ve Foursquare, küresel ölçekte iş ortaklığına gittiklerini duyurdular. Bu sayede Foursquare lokasyon verisi kullanılarak, açık adres yazmak yerine bulunulan yerin adı yazarak Uber kullanmak mümkün olacak.

Uber halihazırda ilgi alanlarını kullanma amaçlı Google Maps ve yön bulma ve transit ulaşım için TomTom Navigation ile iş ortaklığı içinde.

Foursquare verisinin kullanımı ile, müşteriler ister restoran ister sinema ister bar olsun, bulundukları mekanın adını yazarak Uber kullanabilecekler.

Açık adres yazmak zorunda kalmak, bazı Uber kullanıcılarının çekilmez bulduğu bir durumdu. Uygulama çok bilinen ve bazı önde gelen restoranları otomatikman seçebiliyordu ancak diğer yerlerde açık adres girmek gerekiyordu.

Bir Foursquare blog yazısı, anlaşmanın küresel ve bir yıldan uzun sürecek kapsamda olduğunun altını çiziyor. Her iki firma da finansal koşullarla ilgili açıklama yapmayacak. Foursquare, ABD için bu alanda tek tedarikçi olacağını açıkladı.

Anlaşmanın bir hükmüne göre Foursquare çalışanları iş amaçlı ulaşımda sadece Uber kullanacaklar.

Uber ve Foursquare’in bir süredir farklı şekilde bir iş ortaklığı zaten var. Foursquare uygulamasının içinden bir tuşla Uber’e erişilebiliyordu. Bu sayede Foursquare kullanıcıları anında araç çağırabiliyor.

Bu yeni entegrasyon ise Foursquare için büyük bir kazanım. Zira faaliyet gösterdiği iş alanındaki esas değer, lokasyon verisinde saklı. Şirket Apple, Twitter, Samsung, Microsoft gibi şirketlere lokasyon verisini bir süredir sağlıyor. Veri ne kadar çok yayılırsa, o kadar modifiye edilebilir ve gelişebilir.

Etiketler