Mobil devrimin ilk zamanlarından beri bu alandaki oyunculardan biri olan PayPal, bu yolculuktaki hikayesini yayınladı. Şirketin vizyonu ve misyonuna da değinen yazıyı aşağıda paylaşıyoruz. Keyifli okumalar:
“Mobile geçiş, tarihte insan davranışlarındaki en büyük değişimlerden birini getirdi. Mobil bağlantı sayısı, şu anda yeryüzündeki insan sayısından fazla. Mobil, içeriği tüketme, sevdiğimiz şeylere bağlanma, iletişim kurma ve yiyecekten ulaşıma ve hatta konaklama imkanına erişme yöntemlerimizi değiştirdi. Bugün mobil olmazsa olmaz bir şey. Endüstri bütünüyle, “önce mobil” stratejisine doğru kayıyor. PayPal, bundan 10 yıl önce Nisan 2006’da, mobil telefonlar için çıkarttığı ilk ödeme uygulaması ile bu değişimin öncülerinden oldu.
PayPal’ın mobil stratejisi, bu tarihten de önceye dayanıyor. Sonradan PayPal adını alan şirket olan Confinity, mobil push’ta çığır açmıştı. 1999’da PayPal’ın ilk işi, mobildi: İki adet Palm Pilot cihaz arasında para para transferi gerçekleştiriyordu. Ancak PayPal günün ilerisindeydi, dünya henüz mobile hazır değildi. Dolayısıyla şirket, e-posta ödemelere odaklandı. İnsanların internet üzerinden para işlemi yapmasına imkan tanıyarak, online ticaret devrimini alevlendirdi.
6 Nisan 2006’da, yani PayPal’ın ilk mobil işinden 7 yıl sonra PayPal, insanların sevdikleri şeyleri satın almaları, birbirlerine para göndermeleri ve bağış yapabilmeleri için yeni bir yöntem yarattı. Artık bu işler, mobil telefondan text mesaj ile yapılabiliyordu.
Bu imkan, 2007’de iPhone’un piyasaya çıkmasından, 2008’de Apple App Store ve 2012’de Google Play’in hizmete girmesinden önce devredeydi. Benzer şekilde Uber, Airbnb, HotelTonight gibi dönüşüm yaratan yeni nesil uygulardan da önce…
Geçen 10 yıl içinde, mobilde inovasyona ve yatırım yapmaya devam ettik. Önce mobil diyen Braintree gibi şirketleri satın aldık. Braintree, ilk mobil API’ını Şubat 2012’de çıkarttı. Böylelikle Uber, Airbnb, HotelTonight, Dropbox, Muchery ve Jet gibi şirketlerin inovasyon yaptığı mobil ödemeler platformu oluşturdu. Braintree’ye ek olarak, sadece Ocak ayında 1 milyar $ ödemenin gerçekleşmesini sağlayan, dünyanın en hızlı büyüyen mobil uygulamalarından biri olan Venmo da PayPal bünyesine katıldı. Satın alımlara devam ettik: Subway gibi şirketler için, uygulama içi çözümler sunmaya odaklanan Paydiant; mobilden para göndermeyi kolay şekilde yapmayı sağlayan Xoom da bize katıldı. Bunlara ek olarak, bağlama dayalı ticaretle insanların sevdiği şeylere keşfetme anında erişimini saplayan Modest’ı da bünyemize kattık.
Bu şirketlerin kazandırdığı mobil inovasyon, büyümemizin temelini oluşturuyor. PayPal ekosistem içinde, hem tüketici hem de tüccar tarafında faaliyet gösteren, uçtan uca çözüm sağlayan ve gerçek anlamda global olan, mobil ve dijital ödemeye yoğunlaşan tek platform. Bu konum bize, insanların parasını nasıl daha iyi yönetip yönlendireceği ve işletmelerin müşterileri ile herhangi bir yerde ve herhangi bir zamanda nasıl daha iyi temas kurabileceği konularında daha bütünsel düşünebilmemizi sağlıyor.
Bugün sadece ABD’deki mobil ticaret büyüklüğü 100 milyar $’ı geçiyor ve süratle artmaya devam ediyor. Endüstri mobile uyum sağladıkça, PayPal’ın mobil hacmi de dramatik olarak büyüdü. 2010’da PayPal’in ödemeler hacminin sadece %1’i mobil iken 2015’te, 4.9 milyar $ ödeme toplamının üçte biri mobildendi. Geçen yıl sadece mobil ödeme hacmimiz 66 milyar $ idi.
Endüstride mobil alandaki gelişimlere rağmen, dünyadaki tüm ticaret düşünüldüğünde, mobil bunun sadece küçük bir bölümünü oluşturuyor. Öte yandan tüketiciler, daha kolay ve bütünsel mobil deneyim arzuluyor. İşte bu yüzden şifre hatırlamaya veya kredi kartı bilgisi gireye gerek bırakmayan One Touch platformu gibi deneyimlerle, inovasyon yaratmaya devam ediyoruz. Buna benzer deneyimler, tüketiciler için elverişlilik ve uygunluk yaratırken, işletmeler için mekan bağımsız satış imkanı sunuyor.
Dijital ticaret önce online formda geldi, kısa süre önce ise mobile geçiş yaptı. Bugünlerde endüstriye PayPal Commeerce gibi inovasyonlarla yön verip hareketlendiriyoruz. PayPal Commerce ile tüketiciler, sevdikleri şeylere herhangi bir ortamdan bağlantı kurabiliyorlar: ister e-posta, ister Facebook veya Pinterest gibi sosyal medyadan…
Mobilin potansiyeli çok büyük. Özellikle de insanların bankalar, ATM’ler, geleneksel bilgisayarlara erişiminin sınırlı olduğu ülkelerde…Mobil, engelleri açıyor ve finansal sistemin küresel boyutta yaygınlaşmasına yardım etme gücüne sahip. Yakın zamanda Vodafone, Telcel ve Claro gibi telekom operatörleri ile yeni iş ortaklıkları geliştirdik. Bunlara, mobil ve ödeme alanındaki ortaklarımızı da katıp, PayPal olarak dünya üzerindeki yüz milyonlarca kişiye basit ve hızlı ödeme hizmeti sunup, finansal servislerin küresel boyutta demokratikleşmesine katkı sağlamaya kararlıyız.
Mobil, önümüdeki on yılda ticarete, son bir kaç yüzyılda gördüğümüzden daha fazla değişim getirecek. PayPal, bu devrimin önderi olmaya ve yönlendirmeye devam edecek.”