Amazon 350 Milyar $ Büyüklüğündeki Deniz Taşımacılığı Sektörüne Giriyor

Amerika Federal Denizcilik Komisyonu’na göre Amazon’un Çin ayağı, okyanuslar arası deniz taşımacılığında aracı kurum olma lisansını aldı. Bu hamle Amazon’a, Çin’de üretilip Amerika’daki tüketicilere gönderilen ürünler üzerinde daha fazla kontrol imkanı verecek.

Amazon’un bu yetkiyi alması, perakende sektöründeki maliyetlerini düşürmek için lojistik erişimini artırma ve diğer sektörlere lojistik hizmeti sunma planlarının bir sonucu.

Deniz taşımacılığında aracı kurumlar, gemi sahibi olmuyorlar. Bunun yerine, gemi-ürün eşleşmesinin yapılması için aracılık yapıyorlar. Amazon’un giriş yaptığı deniz taşımacılığı endüstrisi, yıllık 350 milyar $ büyüklüğe erişiyor. Amazon, gemi sahipliği ve işletimini taşeronlara verecek.

Seattle Times haber sitesi geçtiğimiz ay Amazon’un, Amerika’da hava taşımacılığına başlamak için 20 adet jet kiralamaya yönelik görüşmelere başladığını duyurmuştu. Şirket nakliye kapasitesini artırmak için kamyon treyleri satın almış ve geçen sene, talep üzerine görev alacak sürücüler içeren bir program başlamıştı.

SJ Consulting Group başkanı ve lojistik endüstrisi danışmanı olan Satish Jindel: “Amazon, tedarik zinciri üzerindeki kontrolünü gitgide artırıyor ve bu sayede maliyetlerini daha da kısabiliyor. Lojistik alanındaki hamleler Amazon’a, diğer Amerikalı perakendecilerden ürün alma pazarlıklarında avantaj sağlıyor.” diyor.

Amerika’nın uluslararası okyanus taşımacılığı sistemini, Federal Denizcilik Komisyonu düzenliyor. Bu kurum geçen hafta, altında Amazon China, Amazon.CN ve Amazon Global Logistics China ticari isimlerini barındıdan Beijing Century Joyo Courier Service adlı şirketin, veritabanına okyanus taşımacılığı için kayıt olduğunu söyledi.

Bu yetkiyi almaya yönelik talebin 9 Kasım 2015’te yapıldığını söyleyen kurum, gerekli kontrollerden sonra 13 Kasım’da onaylandığını açıkladı. Bu, söz konusu şirketin aldığı ilk yetki.

Flexport adlı aracı şirketin CEO’su Ryan Petersen: “Amazon’un okyanus taşımacılığı hizmeti, Amerikalı alıcılardan ziyade Çinli satıcılara cazip gelecektir. Çinli tedarikçiler, Amazon’un geniş Amerikanlı müşteri tabanına erişimi çok sıcak karşılayacaklardır. Amazon’un üçüncü parti tüccarları, bu hizmeti kullanmayacaklardır. Eğer kullanırlarsa toptan satıştaki fiyatlandırma ve tedarikçilerin adları gibi önemli veriler açığa çıkmış olur.” diyor.

Konu hakkında beyanat vermesi rica edilen bir Amazon yetkilisi konuşmayı reddetti.

Etiketler