Tahminlere göre önümüzdeki 5 yıl içerisinde milyonlarca beacon takip cihazı perakende mağazaları, restoranları ve alışveriş merkezlerinde yerini alacak gibi görünüyor. ABI Research’e göre Carrefour, Ikea, Macy’s, McDonalds, Pizza Hut ve Target gibi dünya markaları son çeyrekte beacon sağlayıcılarıyla işbirliğine gitti. Facebook ise önümüzdeki yaz küçük işletmelere beacon takipçileri dağıtacağını duyurdu. Ancak analizcilere göre beaconlar hala gerçek dünyadaki nihai takip mekanizması değil.
ABI Research tarafından yapılan son araştırmaya göre yorumlar şu şekilde: “Araştırma verileri gösteriyor ki beacon teslimatı açısından bakılırsa pek çok sağlayıcı on binlerce beacon içeren çoklu teslimat sözleşmesi yapıyor. Bu rakam 2014 yılındakine oranla çok ciddi bir artış ve pek çok perakendecinin 2016 yılında uygulamak üzere üretimini arttırdığını gösteriyor.”
Temmuz ayındaki şirket tahminlerine göre Bluetooth Low Energy beaconları üreticileri 2020 yılına kadar 400 milyondan fazla cihaz teslimatı yapmış olacak. Günümüzde bu sayı sadece 3 milyon civarında.
ABD’de beacon sağlayıcısı ve operatörü Mobiquity gibi şirketler bu trendin öncüleri arasında ve takip cihazlarını yüzlerce alışveriş merkezine yerleştiren Simon Property Group ve Macerich’in de dahil olduğu alışveriş merkezi şirketleriyle anlaşmalar imzalıyorlar.
Ancak beaconların gerçek dünyadaki varlığının hızla artmasına rağmen dijital reklamların mağaza için ziyaretlere ve satın alımlara bağlanması gibi teknolojinin pazarlamadaki tam potansiyeli yakalamasından önce aşılması gereken sorunlar söz konusu.
Küçük işletmeleri hala gelişmekte olan bir teknoloji için denekler olmaya razı etmeden önce tüketicileri de beacon cihazlarıyla etkileşime geçen mobil uygulamaları indirmeleri ve telefonlarında Bluetooth özelliğini açık tutmaları konusunda ikna etmek gerekiyor.
BIA/Kelsey Analist ve İçerik Başkan Yardımcısı Mike Boland 2016 yılına dair yaptığı tahminlerde, “Söz konusu olan nihayetinde çevrimdışı nitelikleri gerçekliğe dönüştürmek ve yatırım karlılığı ile yerel reklamcılıkta etkinliği takip etmeye dair büyük çıkarımlar yapabilmek. Bu esnada beaconlar uygulama ve kurulum aşamalarında kullanıcıların tercihine kalacağından elbette tökezleyecek. Beacon etkileşimi kusursuz bir şekilde entegre edilebilir veya OS seviyesinde arkaplanda fonksiyonellik kazanırsa ancak o zaman kullanımı yaygınlaşabilir.” dedi.
ABI Research şirketinden Yönetici Analist Patrick Connolly ise verdiği bir röportajda; “BLE beaconlarına inancımız tam ancak sihirli birer değnek olmadıklarını da biliyoruz.” dedi. Kullanıcılar Apple Passbook gibi servisleri kullandığında uygulamayı yükleme sorunu aşılsa bile Mr. Connolly, şirketlerin gelecekteki mekan içi lokasyon takibi konusunda hibrit bir yaklaşım benimsemesi gerekeceğini tahmin ediyor.
Connolly, şirketlerin gelecekte Wi-Fi, manyetik alan ve hatta LED ışıklandırmalar aracılığıyla çalışan mekan içi takip teknolojilerini test edeceğini söylüyor. Örneğin Fransız perakendeci Carrefour, Philips ile yaptığı işbirliğinde süpermarketlerinde LED ışıklandırmaları kullanarak müşterilerine telefonları aracılığıyla lokasyon bazlı indirim imkanı sunacağını duyurdu.
Mr. Connolly bu durumu şöyle özetliyor: “Önümüzdeki yıl hibritleşmenin yılı olacak.”