Samsung Araç Teknolojisinde Hız Artırdı

Samsung Electronics ve grup şirketleri araç üreticileri için teknoloji desteği sağlama işine gecikmeli de olsa ağırlık vermeye karar verdi. Rakiplerinin ise bu esnada, girmesi zor olan sektörde çoktan kazançlı anlaşmalar yaptığını belirtmekte fayda var.

Thomson Reuters IP & Science’ın topladığı verilere göre; dünyanın bir numaralı akıllı telefon üreticisi ve diğer Samsung Group şirketleri, araç teknolojisi araştırma ve geliştirmeye daha fazla önem vermeye başladı. Şirketlerin 2010 yılından beri toplamdaki 1.804 adet ABD patent dosyasının 2/3’ünün elektrikli araçlar ve araçlar için elektrikli parçalara ait olduğu belirtildi.

Samsung Group henüz bu faaliyetiyle ilgili yorum yapmamış olsa da konunun cazibesine kapıldıkları çok belli.

ABI Research analistlerinden Dominique Bonte’nin söylediğine göre araç üreticileri, güvenliği artıracak ve daha iyi akıllı telefon bağlantısı ve eğlence sistemleri sağlayacak teknolojileri geliştiriyor veya bir araya getiriyor. Bu sayede teknoloji şirketleri için değeri 500 milyar dolar civarındaki yazılım, hizmet ve tamamlayıcı parça sektörüne giriş imkanı da sunmuş oluyorlar.

Bonte, “ İki trend söz konusu: Araçlar internete bağlı birer yazılım cihazı haline geliyor ve tüm mobil ve ICT ekosistemi bu devrimin bir parçası olmakla yakından ilgileniyor,” dedi.

Bu durum özellikle akıllı telefonlar, televizyonlar ve bilgisayarlar için olan talep azalırken bir hoş geldin niteliğinde olsa da, partiye biraz geç kalan Samsung ne yazık ki en iyi işbirlikçilerden önemli bir kısmını kaçırmış durumda.

LG Electronics Ekim ayında General Motors ile büyük bir tedarik anlaşması imzalamış ve hisse değerini artırmıştı. Oyun konsolları ve laptoplar için güç sağlayan grafik işlemcileriyle tanınan Amerikalı çip üreticisi Nvidia Corp ise önümüzdeki 3-4 yıl içerisinde çiplerinin 30 milyon araçta mevcut olacağını açıkladı.

Apple ve Google’ın aksine Samsung’un kendi otonom sürüş teknolojisini geliştirdiğini gösteren kesin bir kanıt yok.

IHS analisti Danny Kim’e göre Samsung Group endüstrideki tedarikçi varlığını inşa etmek üzere henüz bir araya gelebilmiş değil.

Kim, “Samsung, Samsung Group içerisindeki tüm organizasyonların sinerjilerini bir araya toparlayabilecek ciddi bir bağlılığa ihtiyaç duyuyor,” dedi.

Borç yüklü araç yapım ünitesini Renault’ya sattıktan 10 yıl sonra Samsung, 2010 yılında otomobil endüstrisine ikinci akınını gerçekleştirmiş ve büyüme odaklı 5 iş alanından biri olarak araç bataryalarını belirlemişti.

Bu bağlamda Samsung SDI dünyanın 6 numaralı elektrikli araç bataryası üreticisi ve BMW, Chrysler ve Volkswagen gibi markalar müşterileri arasında.

Samsung Arayışta

Samsung imparatorluğundaki diğer şirketler ise arayış içerisinde.

Samsung’un patent dosyaları arasında uykulu sürücü tespit sistemi, haneye tecavüze karşı alarm ve trafik bilgisi gösteren transparan gösterim sistemi bulunuyor.

Samsung Electro-Mechanics oluşturduğu son ekip ile yeni araç müşterilerine kamera modülleri gibi destekleyici parçalar satarak araçlarla ilgili faaliyetlerine katkı sağlamayı hedefliyor.

Samsung Display, göstergelerde OLED teknolojisini kullanmak için BMW ve Continental ile işbirliği yaptı.

Sektördeki büyümeyle ilgili haberler ise ağız sulandıran cinsten.

Nvidia’nın bu yılın ilk yarısında araçlardan elde ettiği gelir 148 milyon doları bularak 1 yılda neredeyse ikiye katlanmış oldu.

Danışmanlık firması McKinsey 2014 yılında yayınladığı bir raporda, internete bağlı araçlar için üretilen donanım, yazılım ve diğer hizmetlerden elde edilen gelirlerin 2020’ye kadar 180 milyar Euro’ya ulaşabileceğini belirtmişti. Bu rakam 2014 yılında sadece 30 milyar Euro’ydu.

Boston Consulting Group ise bu yılki bir raporda, araba üreticilerinin tamamen otonom araçlar üretmeleri halinde araç başına 6500 dolar fazladan kar elde edebileceğini dile getirmişti.

Analistlere göre SDI tarafından oluşturulan tedarik ilişkileri sayesinde diğer Samsung ürünleri de paket satışlar ve hizmetler için kullanılabilir.

Ancak Samsung’a yakın kaynaklardan alınan bilgilere göre; Samsung SDI harici teknolojilerin araçlarla ilgili satışlarda pay elde etmesi birkaç yılı bulacak.

Otomotiv endüstrisindeki ürün geliştirme döngüleri tüketici elektroniğinde olduğundan o kadar uzun ki araç üreticileri kaydı bulunmayan tedarikçiler konusunda temkinli davranıyor. Nvidia’nın global bir tedarikçi olarak kabul görmesi neredeyse 10 yılını alırken LG, Chevrolet Bolt ile tedarik anlaşması imzalamadan önce General Motors ile 10 yıl çalıştı.

Analistler Samsung Electronics’in hala sektördekileri yakalama şansına sahip olduğunu düşünüyor. LG Electronics’in yaptığı gibi kardeş şirketlerle çalışır ve batarya, çip, sensör ve yazılım gibi teklifler sunarsa bu başarı mümkün hale gelebilir.

Bonte’ye göre Samsung işleri Japon Renesas Electronics; 3.1 milyar dolar gelir ile geçtiğimiz yılın dünyadaki bir numaralı oto yarı iletken üreticisidir; gibi halihazırda sektörde olan oyuncuları satın almayı düşünerek hızlandırabilir…

Etiketler