PayU Logosunu Değiştirdi Hedefte Son Kullanıcıya Dokunmak Var

2012 Mayıs ayından itibaren Türkiye’de aktif olarak çalışmaya başlayan ve şu an yüzlerce siteye online ödeme altyapısı ve katma değerli çözümler sunan PayU logosunu değiştirdi. PayU, logo değişliğine ek olarak sitesini de yeniledi.

Yeni logo daha önceki logoyo kıyasla daha samimi, yakın, canlı ve dinamik bir tasarıma sahip. Türkiye’de şimdiye kadar son tüketiciye dokunmayan, “business to business” (B2B) iş modeline sahip olan PayU artık son tüketiciye de dokunmayı planlıyor gibi.

Tabi bunu sadece bir logo değişikliğinden çıkarmamız sağlıklı bir yorum olmaz. Dünyanın en büyük internet holdinglerinden Naspers‘ın bir iştiraki olan PayU, Markafoni’de “Tek Tıkla Ödeme” hizmetini test ediyor. Bildiğiniz gibi Markafoni de Naspers’ın Türkiye’deki iştiraklerinden biri. Bugün Markafoni’den yaptığım alışverişte karşıma çıkan ekran görüntüsünü sizinle paylaşmak istiyorum.

Markafoni Alışveriş
Bildiğiniz gibi bu ödeme yönteminde kart bilgileri ilgili sitenin (Örneğin, Markafoni) altyapısında değil ilgili ödeme kuruluşunun (Örneğin, PayU) altyapısında saklanıyor. Zaten kart bilgilerini saklamak için MasterCard, Visa gibi lisansör kuruluşlardan gerekli onayları almak, bazı teknik ve hukuki zorunlulukları yerine getirmek gerekiyor. Bu ise her e-ticaret sitesinin yönetmek istediği veya yönetebileceği bir operasyon değil.

Hayat ve ticaret (offline ve online) mobile kaydıkça son kullanıcıların sürekli kart bilgilerini girmeden veya kredi kartını kasiyere vermeden alışveriş yapacağı çözümlerin daha da önem kazanacağı kesin. Eminiz PayU bu çözümü diğer hizmet verdiği markaların da kullanımına açacak. Bildiğiniz gibi şu an MasterCard da MasterPass ile benzer hizmeti hem e-ticaret sitelerine hem de perakendecilere; Yemeksepeti, BiTaksi, Caffe Nero gibi; sunuyor. BKM de BKM Express ile bu alanda önemli çalışmalar yürütüyor.

27 Haziran’da yürürlüğe giren 6493 Sayılı Ödeme ve Menkul Kıymet Mutabakat Sistemleri, Ödeme Hizmetleri ve Elektronik Para Kuruluşları Hakkında Kanun ile birlikte sektörde rekabetin artacağı kesin. Bakalım bu rekabette öne geçen markalar  hangileri olacak.

Etiketler