Globalde ve Türkiye’de Akıllı Telefon Trendleri

GfK Türkiye; Globalde ve Türkiye’de Akıllı Telefon Trendleri başlıklı bir rapor yayınladı. DigitalTalks olarak rapordaki çarpıcı verileri sizinle paylaşmak istiyoruz:

Trend 1- Daha büyük ekranlar
Dünya çapında 5″ ve üstü ekrana sahip akıllı telefonların payları geçen yılın ilk çeyreğine göre %32’den %47’ye çıktı. Türkiye’de ise 5″ ve üzeri ekrana sahip cihazların payı geçen yılın aynı dönemine göre %14’ten %32’ye yükseldi.

Trend 2 – 4G’nin yükselişi
Dünyada 4G cihazların paylarının 2015’te de artmaya devam ederek, 2015 son çeyrekte %59’a ulaşacağı öngörülüyor. 4G teknolojisi her ne kadar Türkiye’de bulunmasa da 4G özellikli cihazların payının 2015 ilk çeyrekte geçen yılın aynı dönemine göre %20’den %48’e çıktığı görülüyor.

Globaldeki ve Türkiye'deki Akıllı Telefon Trendleri Raporu (1)

Trend 3 – Daha ucuz telefonlar
Dünyada alt sınıf akıllı telefonların payları 2015 ilk çeyrekte 2014’ün son çeyreğine göre üst sınıf akıllı telefonların paylarından alarak artarken, orta sınıf akıllı telefonların paylarının sabit kaldığı görülüyor. Türkiye’ye bakıldığında ise alt sınıf akıllı telefonların paylarında 2015 ilk çeyrekte geçen senenin son çeyreğine  göre hafif bir azalma görülürken, orta sınıf akıllı telefonların paylarının arttığı, üst sınıf akıllı telefonların paylarının ise sabit kaldığı görülüyor.

Globaldeki ve Türkiye'deki Akıllı Telefon Trendleri Raporu (2)

Trend 4 – Gelişen pazarlardaki ve Türkiye’deki hızlı büyüme
Gelişmekte olan pazarlar akıllı telefon pazarının büyümesinde çok önemliler. En hızlı büyüyen bölgeler ise Orta Doğu & Afrika ve gelişen Asya Pasifik’tir. (En üstteki grafik) Türkiye’de 2014 senesinde 10.4 milyon adet akıllı telefon satıldı. 2015 yılı için yaklaşık 11.4 milyon akıllı telefon satılacağı öngörülüyor.

Raporun tamamına bu linkten ulaşabilirsiniz.

Araştırma Hakkında
GfK Tüketici Tercihleri Satış Noktası Takibi (Point of Sales Tracking) Araştırmaları 90’dan fazla pazarda, kategori / ürün / ürün özelliği / ürün modellerinin, belirlenmiş satış kanallarındaki perakende noktalarında, satış-fiyat trendini ve pazar  paylarını düzenli olarak ölçümlemektedir. Bu raporda yer alan veriler GfK Satış Noktası Takibi verilerinden hareketle hazırlanmıştır. 

Etiketler