
Başlığı okuyanlar belki böyle bir şey mümkün olabilir mi diye düşünmüş olabilirler; ancak İspanya’nın Jun kasabası Twitter üzerinden yönetiliyor.
Şehir sakinleri çöplerin toplanmasını, suç bildirimini, doktor randevusu almayı ve daha birçok işlemi Twitter üzerinden talep ediyor.
Her yıl Twitter Konferans’ına da ev sahipliği yapan Jun kasabasının merkezinde bir de Twitter mozaiği bulunuyor.
2005 yılından beri belediye başkanı olarak görev yapan 45 yaşındaki José Antonio Rodríguez Salas’ın teknolojiye merakı yeni değil. 1999 yılında belediye işlerini kolaylaştıracak bir yazılım geliştirilmesi için teşviklerde bulunan başkan, sonrasında sosyal medya ve sanal topluluklara merak salmış.
Guardian’a konuşan başkan Salas, esprili bir dille Fransızların getirdiği bürokrasiyi Twitter ile yok ettiklerini söylüyor.
Belediye olarak kasabadaki 3.500 kişiyi Twitter’da hesap açmaya teşvik ettiklerini de söyleyen Salas, şimdiye kadar belediye binasında 600 kasaba sakini için hesap açıldığını da belirtiliyor.
Twitter üzerinden birçok talep aldıklarını söyleyen başkan, bu taleplerin arasında bozulan sokak lambalarının tamir edilmesi ya da okullarda verilen öğle yemeklerinden şikayet edilmesi gibi durumların da olduğunu söylüyor.
Salas, bürokrasiyi azalttıkları için gurur duyduğunu belirtiyor ve kasabadaki polis sayısını dörten bire indirdiklerini de sözlerine ekliyor. Başkan, bu polise gelen şikayetlerin de zaten Twitter üzerinden geldiğini de vurguluyor.
Jun’daki bu Twitter rejimi Massachusetts Institute of Technology’den (MIT) Doçent Deb Roy’un da ilgisini çekmiş ve Twitterin veri alanındaki en önemli bilim adamı Deb Roy, kenti bu nedenle ziyaret etmiş.
Şu an Roy ve yardımcılarının, Jun’daki bu uygulamanın ABD’ye nasıl taşınabileceği üzerine çalışmalar yaptıkları da haberde beliriliyor. Pilot bölgeler olarak ise Chicago, New York, San Francisco ve Boston seçilmiş durumda.
Tabii, küçük bir kasabada böyle bir uygulamanın hayata geçmesi daha kolay. Bakalım büyük yerleşim alanlarında, şehirlerde; belediyeler ve devlet, vatandaşlara Twitter ve benzeri platformalar üzerinden hizmet vermeyi ne kadar ve ne sürede başarabilecek?