Dikkat Çekici Dijital Girişimler: Twentify

Teknolojinin geniş kitleler tarafından erişilebilir hale gelmesi aynı zamanda bu kitleleri üretici haline getir miyor mu? Tabi bu değişim beraberinde yeni iş fırsatlarını da getiriyor.

Bugün Dikkat Çekici Dijital Girişimler’de sizlere tanıtacağımız Twentify da bu değişimi net bir şekilde görmüş, varlığını bunun üzerine kurmuş genç şirketlerden biri.

Merhaba arkadaşlar, bize kısaca kendinizden bahsebilir misiniz?
Tolga Bakkaloğlu: Boğaziçi Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği 2014 mezunuyum. Yazılım geliştirici pozisyonlarında kurumsal ve startup seviyesinde tecrübeler edindikten sonra Twentify’ı kurduk.

Çağlar Bozkurt: Marmara Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği 2014 mezunuyum. Daha önce Vodafone ve birkaç girişimde birçok rolde yer aldıktan sonra, arkadaşlarımla Twentify’ı kurduk.

İlker İnanç: Boğaziçi Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği 2013 mezunuyum. İki sene boyunca Promoqube Dijital Ajansı’nda çalıştıktan sonra Şubat 2014’te Twentify ile girişimcilik serüvenim başladı.

Twentify ile neyi amaçlıyorsunuz? Hangi sorun(lar)a çözüm buluyorsunuz?
İlker: Twentify, sahadan veri toplaması gereken firmalar ile bu veriyi onlar için toplayacak olan akıllı telefon kullanıcılarını bir araya getiren bir “mobil kitle kaynak platformu”.

Twentify’ın çıkış noktası şuydu: Sahada operasyonu olan firmalar saha verisini toplarken çok zorlanıyorlar. Geleneksel yollarla sahadan veri toplamak hem yavaş, hem düşük kapsamlı hem de oldukça pahalı. Bunun en büyük sebebi, firmaların saha verisini toplamak için kendi ekiplerini kurmaları veya bu işleri ajanslara yaptırmaları.

Twentify olarak kitle kaynağın (crowdsourcing) gücünü kullanıp, sahadaki veriyi halihazırda orada olan kullanıcılarımız ile topluyoruz. Projeleri birkaç gün içerisinde tamamlayıp müşterilerimize teslim ederek, 6 hafta sonra proje sonuçlarını almaya alışık büyük firmaları şaşırttık. Bu projeler için çıkarttığımız düşük maliyet tabloları da müşterilerimizin bizi tercih etmesindeki bir diğer sebep. Öte yandan müşterilerimiz projelerini gerçek zamanlı takip edebiliyor, böylece ihtiyaç duydukları an aksiyon alabilme esnekliğine sahip oluyorlar. Toplanan verinin istenilen formatta anlık olarak görülebilme özelliğinin yanı sıra, proje bitiminde yine bu veriyi anlamlandırıp rapor halinde müşterilerimize iletiyoruz.

Çağlar: Bir örnek verelim: Bir içecek markası, Türkiye çapında 120.000 bakkalda kendisine ait soğuk içecek dolaplarının içinde sadece kendisine ait markaların sergilenip sergilenmediğini kontrol etmek istiyor. Çok fazla lokasyon olduğu için normalde çok yüksek maliyete ve aşırı bir operasyon yüküne sebep olacak bu bilgi, zaten o bakkalın yakınında olan kullanıcılarımız ile rahatlıkla toplanabiliyor. Süreç şöyle işliyor:

  1. Uygulama üzerinden ilgili lokasyona “Dolap Denetleme Görevi” açıyoruz.
  2. Görevi yapan kullanıcı, dolabın fotoğrafını çekip içindeki ürünlerin bilgisini yazıyor ve sisteme gönderiyor.
  3. Eğer o dolapta herhangi bir sıkıntı varsa, sistem o lokasyonda bir sorun olduğunu firmadaki yetkili saha sorumlusuna iletiyor.
  4. Saha sorumlusu da bu bilgiyi anında alıp, gerekli aksiyonu gerçekleştiriyor.

İş modelinizden ve ürününüzden biraz bahsedebilir misiniz? Hangi sektörleri hedefliyorsunuz?
İlker: Ürünümüz iki ana modülden oluşuyor: Birincisi firmalar için yönetim paneli, ikincisi de kullanıcılarımız için geliştirdiğimiz Bounty mobil uygulaması.

Twentify

Twentify olarak kurumsal müşterilerimizin kullanımına sunduğumuz bir web panelimiz var. Müşterilerimiz bu panelde, sahadan topladığımız verileri ve bu verilerin analizini gerçek zamanlı görebiliyorlar. Sistem bir sorun tespit ettiği anda firmadaki yetkili kişiyi uyararak anında aksiyon alınmasını sağlıyor.

Akıllı telefon kullanıcılarının kullanımı için de Bounty adında bir mobil uygulamamız var. Bu uygulamayı uygulama marketlerinden ücretsiz bir şekilde indirip kullanmaya başlayabilirsiniz. Bounty’de marketlerden fiyat bilgisi toplamaktan bir fast food zincirinde gizli müşteri olmaya kadar çeşitli görevler mevcut ve her bir görevin belirli bir nakit ödülü var. Genelde bu ödüller 5 TL’den 100 TL’ye kadar değişiyor. Görevleri yaptıkça ödüller hesabınızda birikiyor. Para çekme isteğinde bulunduğunuzda banka hesabınıza havale yapılıyor.

İş modelimize gelecek olursak, bizler bu denklemde firmayla akıllı telefon kullanıcısı arasındaki köprüyü sağladığımız için kendimizi bir platform olarak konumlandırıyoruz ve işveren firmalardan platform ücreti alıyoruz.

Hedef sektörümüz hızlı tüketim ürünleri ve perakende olsa da platformumuzun esnekliği sayesinde bugüne kadar DenizBank, Tat Gıda, Vestel, Vending Republic gibi çok farklı sektörlerden firmalar ile çalıştık, çalışıyoruz.

Bu projenin fikir sahipleri kimler?
Tolga: En başından itibaren üçümüzün de aklında hayata geçirilmeyi bekleyen çok değerli fikirler vardı. Kitle kaynak ise bizi gerçekten heyecanlandıran bir kavramdı. Mobil dünyanın pozitif ivmesiyle bu heyecanımızı birleştirmek istedik ve bugün bulunduğumuz noktaya geldik.

Finansmanı nasıl sağlıyorsunuz? Hisse yapınızdan bahsedebilir misin?
Tolga: Bu serüvene takım olarak bir araya gelip Netaş Wesley Clover Teknoloji Fonu’ndan aldığımız yatırım ile başladık. Şirketimizi de bu yatırım ile finanse ediyoruz. Netaş Wesley Clover Teknoloji Fonu efsanevi iş adamı Sir Terry Matthews’un gerek yatırımcı gerek mentor olarak destek verdiği, Netaş ve TRPE Capital gibi önemli şirketler ile saygın iş adamlarının da içinde bulunduğu bir yatırım fonu.

Kaç kişilik bir ekip var bu projenin içinde? Görev dağılımını nasıl yaptınız?
Çağlar: Şu an Twentify ekibi olarak 6 kişiyiz. Bunun yanında teknolojiyi ve iş dünyasını çok iyi bilen yatırımcılarımızı, Netaş ve TRPE Capital gibi stratejik ortaklarımızı, hemen hemen her konuda bize yardım eden sektör danışmanlarımızı ve tüm Türkiye’deki kullanıcılarımızı da ekipten sayıyoruz. Dolayısı ile aslında biz 10.000+ kişiyiz.

İşlerimizi 4 birimde gruplandırdık: pazarlama, satış, ürün ve operasyon. Her bir birimin sorumlusu var ve bu sorumlular birbirlerine raporlar veriyorlar. Bu sayede birimler arası koordinasyonu en temelden sağlamayı hedefliyoruz.

2014 sizin için nasıl geçti? 2015’te ve uzun vadede planlarınız nedir?
Çağlar: 2014 bizim için kuluçka yılıydı. Kanada’da geçirdiğimiz 5 haftalık bootcamp sürecinden sonra fikrimizle Türkiye’ye dönüp pazar araştırmalarımıza başladık. Aldığımız olumlu sonuçların ardından iş planımızı hazırlayıp ürünü tasarlamaya koyulduk. Ürünümüzü alfa seviyesindeki halinden bu yana gerek müşterilerimizin gerekse kullanıcılarımızın geribildirimleri doğrultusunda geliştirmeye devam ediyoruz. Tüm bu gelişmelerin yanında 2014 yılını birçok müşteri ve başarılı proje ile kapatıp beklentilerin üzerine çıktık.

Başarılı geçen 2014’ün ardından 2015 için hedeflerimizi daha cesur koyduk. 2015’i sıçrama yapacağımız yıl olarak görüyoruz ve bu doğrultuda agresif bir büyüme planımız var. Kullanıcı kitlemizi genişletmek, başarı hikâyelerimize yenilerini eklemek, ekibimizi büyütmek ve bugüne kadar bize fazlasıyla katkısı olmuş girişimcilik ekosistemine katkı sağlamak hedeflerimiz arasında.

Eklemek istediğin bir konu var mı?
İlker: Bu eğlenceli ve zorlu serüvende, heyecanımızı paylaşmak isteyen herkesin bir e-posta uzağındayız. Bize team@twentify.com mail adresinden ulaşabilirsiniz. Unutmadan, Balmumcu’daki ofisimizde her zaman sıcak kahvemiz var 🙂

Biz de DigitalTalks ekibi olarak en kısa sürede geleceğiz İlker 🙂 Hepinize bu keyifli röportaj için teşekkür ediyor ve projelerinizde başarılar diliyoruz.

Etiketler