
Dünya genelinde 200.000’den fazla tüccara hizmet veren Alibaba.com, yeni AI Modu arama aracını gelecek ay kullanıma sunacak.
Alibaba Group Holding’in dünya çapındaki işten-işe (B2B) pazaryeri, 200.000’den fazla tüccara hizmet veren toptan platform, Cuma günü sınır ötesi ticareti daha verimli hale getirmek için tasarlanmış yeni bir yapay zeka aracını tanıttı.
Platformun başkanı Zhang Kuo’nun belirttiğine göre, Alibaba.com küresel kullanıcıların ihtiyaç duydukları ürünleri güvenilir şekilde bulmalarına yardımcı olmak için çevrimiçi arama motoru için “AI Modu”nu oluşturdu.
AI Modu’nda, doğal dil sorguları yoluyla kişiselleştirilmiş sonuçlar ve öneriler üretiliyor.
Zhang, Perşembe günü Post’a verdiği röportajda, “Kullanıcı sorgularına dayanarak, AI aracı tedarikçileri dakikalar içinde otomatik olarak karşılaştıracak – fiyat ve üretim kapasitesi gibi ölçütleri kullanarak – ve basit öneriler sunacak. AI öncesinde ise bu sıkıcı tedarik süreci günler veya haftalar alıyordu,” dedi.
Yeni araç, Alibaba.com’un Londra’daki ilk CoCreate Europe ticaret fuarıyla eş zamanlı olarak başlatıldı; bu etkinlik, küçük ve orta ölçekli işletmeler için tasarlanmıştı.
Gelecek aydan itibaren çevrimiçi olarak kullanılabilecek AI Modu, Alibaba’nın ürün ve hizmetlerini geliştirmeye yardımcı olacak teknolojiye verdiği önemi gösteriyor.
Zhang, AI Modu’nun Alibaba.com’daki arama sürecinde “büyük bir iyileştirme (upgrade)” olduğunu ve kullanıcıların ölçütleri ve tercihlerine dayalı doğru ve basit öneriler ürettiğini söyledi.
Bir örnek veren Zhang, bir Bolivyalı tüccarın bölgesel bir spor etkinliği için madalyalar, start tabancaları, sandalyeler ve yağmurluklar da dahil olmak üzere yüzlerce ürünü tedarik etmesi gerektiğini ve bunun genellikle tamamlanmasının günler sürdüğünü belirtti. AI Modu ile tüccar, yalnızca sistemin gereksinimlerine göre tedarik sürecini yürütmesine izin verdi.
“Bu, AI Modu’nun B2B e-ticaret sektörüne getireceği en büyük değişiklik olacak,” dedi Zhang.
AI Modu, tedarikçileri alıcılarla eşleştiren Alibaba AI tedarik motoru Accio tarafından destekleniyor. Zhang, Alibaba.com’un AI Modu ve Accio kullanımından ücret almayı planladığını ve Mart 2027 sonuna kadar 1 milyon abone hedeflediğini söyledi. Ayrıca sınırlı ücretsiz deneme kullanımı da sağlanacak.
Zhang, bu yılın başlarında platformdaki tüm satıcıların 2025 sonuna kadar AI araçlarını benimseyeceğini belirtmişti.
Alibaba.com ayrıca satıcılara pazarlama, ürün yönetimi, müşteri etkileşimi ve risk kontrolüne yardımcı olmak için diğer AI kaynakları da sunuyor.
Danışmanlık şirketi Forrester’in verilerine göre, B2B e-ticaret alıcılarının %90’ından fazlası artık işlerinde çeşitli AI araçlarını kullanıyor.
Not: Alibaba, South China Morning Post’un sahibidir.