Toyota, 24.000 Hibrit Patenti Serbest Bıraktı

Toyota, kamuya açık kullanım için 20 yıllık hibrid teknoloji geliştirmesinden doğan yaklaşık 24.000 patenti serbest bıraktı. Patentlerin ana odağı; hibrit, plug-in hibrit ve yakıt hücreli araçlarda kullanılan elektrik motorları, kontrol üniteleri ve sistem kontrolleri gibi temel teknolojilerde yatıyor. Patentlerin kullanıma açılmasında sunulan sebep ise iklim koruma hedeflerine ulaşmak üzere mobilitenin elektrifikasyonunu hızlandırmaya ilişkindi.

Şu andan itibaren ve 2030’un sonuna kadar, sunulan patentler diğer araba üreticileri dahil olmak üzere herkes tarafından kullanılabilecek. Diğer araç üreticileri Toyota motorlarını, bataryalarını, kontrol ünitelerini ve diğer Toyota bileşenlerini kullanmayı seçtiği takdirde Toyota, elektrikli araçların geliştirilmesi ve satılmasında teknik destek için ücret talep edecek. Bu, Toyota’nın itme (propulsion) teknolojisin performansını iyileştirmesine, boyutunu küçültmesine ve maliyetleri düşürmesine yardımcı olabilecek teknolojileri kapsayacak.

Toyota Motor Corporation’ın yönetim kurulu üyesi ve başkan yardımcısı Shigeki Terashi açıklamasında, “Araç elektrifikasyon sistemlerimize ilişkin olarak hibrit ve diğer elektrikli araç teknolojilerini popülerleştirmeye duyulan ihtiyacı benimseyen şirketlerden gelen yüksek hacimli taleplere dayanarak, şu anın işbirliği yapmanın zamanı olduğuna inanıyoruz.” dedi. Terashi’ye göre, Japon üretici ilgilenen şirketlerden şimdiden çok sayıda soru aldı.

Terashi, patent paylaşımını kitlesel elektrifikasyon ve iklim korumasına bir katkı olarak görüyor: “Elektrikli araçların sayısı önümüzdeki 10 yıl içinde önemli ölçüde arttığı takdirde bu araçlar standart hale gelecekler ve bu süreci desteklemede rol oynayabilmeyi umuyoruz.” Çevre dostu araçlar geniş kapsamlı kullanıldıkları takdirde iklim değişikliğiyle savaşmaya önemli ölçüde katkıda bulunabilirler.

Toyota ilk kez patentlerini kullanıma açmıyor. 2015’in Ocak ayından bu yana şirketler, yakıt hücreli araçlarda kullanmak için yaklaşık 5.700 Toyota patenti kullanabildiler. Şirket şimdi buna elektrik motorları için yaklaşık 2.600, kontrol üniteleri için 2.000, sistem kontrolleri için 7.600 patent, 1.300 dingilli motor patenti ve ayrıca şarj cihazları için 2.200 patent ve 2.400 yakıt hücresi patenti ekliyor.

Etiketler