Daimler ve BMW, Kentsel Mobilite Hizmetlerine 1,1 Milyar Dolarlık Yatırım Yaptı

Daimler AG ve BMW Group, kentsel mobilite hizmetlerini 2018’in Mart ayında her biri %50 hisse ile tek bir holding şirketiyle birleştirmeyi resmi olarak kabul etti. Ve şimdi, beş ortak girişim oluşturarak hizmetlerini beş kategori altında birleştirmek istiyor.  Reach Now, Charge Now, Park Now, Free Now ve Share Now.

Her iki otomobil üreticisi de gelecek yıllarda bu kentsel mobilite hizmetlerini desteklemek için 1,1 milyar dolarlık yatırım yapmayı planlıyor. Şu anda mevcut 14 hizmetten birini kullanan 60 milyon insan bulunuyor.

Detayları gözden geçirelim. Free Now; mytaxi, Kapten Clever Taxi ve Beat’i kapsayan ortak araç kullanımı şirketi. Bu hizmetleri birlikte düşünürsek 17 ülkede ve 130 şehirde faaliyet gösteriyorlar. Yeni bir scooter şirketi olan Hive da Free Now’un bir parçası.

Telefonunuzdan taksi çağırmanıza olanak sağlayan popüler uygulama mytaxi şimdiden müşterilerine, şirketin bu yılın sonlarında hizmetini Free Now olarak yeniden markalayacağını açıklayan bir e-posta gönderdi. Diğer markalara ne olacağı ise henüz belli değil. Chauffeur-Privé geçtiğimiz günlerde Kapten olarak yeniden markalaştı; yani uygulamalar ve hizmetler bir gecede birleşmeyecek gibi görünüyor.

Charge Now, hali hazırda mevcut olan, elektrikli arabalar için halka açık şarj noktaları ağı. Otomobil üreticileri için de “white label” hizmeti veriyor. Yani burada değişen bir şey yok.

Park Now; ParkNow, ParkMobile, RingGo ve Park-line adındaki mevcut hizmetleri birleştiriyor. İsminden de anlaşılacağı gibi hepsi otopark hizmeti veriyor.

Share Now ise araç paylaşım hizmetleri. Daimler ve BMW’in DriveNow ve Car2Go isimlerinde kendi hizmetleri bulunuyor ve şimdi bunlar aynı çatı altında.

Yeni Reach Now, moovel’i Reach Now isimli mevcut bir hizmetle birleştiriyor. Bu, moovel tek bir uygulamayla çeşitli ulaşım yöntemlerine erişmeye olanak tanıyan bir şey olduğu için biraz garip. Uygulama ile seyahat programınızı hazırlayabiliyor, çeşitli hizmetler için rezervasyon ve ödeme yapabiliyorsunuz. Eski ReachNow, Seattle ve Portland’da bir araç çağırma hizmeti olduğu için daha farklı.

Birleşmeler ve marka sadeleştirmesi söz konusu olduğunda çalışmaların hala devam ettiğini ve planların kesinleşmediğini söylemek mümkün. BMW’nin CEO’su Harald Krüger, eninde sonunda bu hizmetlerin hepsinin bir araya gelip uçtan uca bir hizmet oluşturacağını umuyor.

Krüger, “Net bir vizyona sahibiz: Bu beş hizmet; otonom olarak şarj olan ve park eden, diğer tüm ulaşım yöntemleri ile bağlantılı ve tamamen elektrikli olan otonom araç filosu olan tek bir mobilite hizmet porföyü oluşturmak için daha da yakın bir şekilde birleşecek.” diyor.

Hem Daimler hem BMW sadece otomobil üreticisi olamayacaklarını ve geleneksel rollerinin ötesine geçmeleri gerektiğini biliyorlar.

Bu, Uber ve Didi gibi iyi finanse edilmiş devlerin bulunduğu rekabetçi bir sektör. Daimler ve BMW, oyunda kalmak istiyorlarsa, bu hizmetlere yatırım yapmalı.

Etiketler