Futbol Takımı, Taraftar Çekmek İçin Sanallaşıyor

eSpor organizasyonları, gerçek hayat etkileşimini artırmak için çevrimiçi etkileşimin artması gerektiğini fark etti. Teknoloji, taraftarları bir bütün olarak marka ile daha fazla iletişim kurmaya teşvik ediyor. Şimdi ise bir İngiliz futbol takımı, benzer bir şekilde Çin pazarına girmeye çalışıyor.

Manchester City, Çin’deki pazar büyümesine ilişkin büyük potansiyeli fark etti; nüfusun %60’ı bir şekilde futbolla ilgileniyordu. Bu uzak demografiyi hedeflemek üzere Fédération Internationale de Football Association (FIFA) adlı video oyunu için çevrimiçi bir takım lanse ettiler. Bu, diğer Premier Lig takımları için bir ilkti. Sonrasında ise bu sanal takım, Online Star League (FSL)’inde yarışabildi. Bu takımı, 2017 yılının en değerli oyuncusu Zhang Jun ve Aruya ve Liu Chao gibi oldukça rağbet gören oyuncular oluşturuyordu. Bu oyuncuların hepsi FSL ünlüsü olduğu için çevrimiçi turnuvada popüler seçimler oldular. Bununla birlikte, takımda bir taraftar yarışması aracılığıyla seçilen iki oyuncu da bulunuyor.

Dünya genelinde eSpor oyuncularının %25’i Çinlilerden oluştuğu için Manchester City ciddi anlamda Çin’e odaklanıyor. Kulüp, hayran kitlesini dünya geneline yaymaya odaklandı. Çin’deki genç nüfus ise henüz dokunulmamış bir pazar fırsatını temsil ediyor.

Kulübün Çin’e odaklanması, aslında çeşitli pazarlardaki daha geniş bir değişimin göstergesi. Artan küreselleşme, bu devasa pazardan yararlanmayı sağlayacak fırsatlara olanak tanıyor. 

Etiketler