
Nike, New York’ta 68.000 metrekarelik yeni bir mağaza açıyor ve bu mağaza ile tüketicilerin spor ayakkabı ve giyim satın alma şekillerini değiştirmeyi umuyor.
“İnovasyon Evi 000”, fütüristik bir alışveriş deneyimi yaratmak üzere geleneksel alışverişi şirketin dijital uygulamasıyla birleştiren kapsamlı bir alışveriş deneyimi.
Nike Direct’in başkanı Heidi O’Neill, “Kendimize her zaman bir mağazanın nasıl mobil alışveriş deneyimi kadar kişisel, duyarlı, kolay ve hızlı olabileceğini soruyoruz.” diyor.
Cevap ise Nike’ın kendisini en çok övdüğü konunun altında gizli: inovasyon.
Alış veriş yapan kişiler Nike’ın uygulamasını kullanarak, istedikleri bedenlerin mevcut olup olmadığını görmek ve mevcut renk seçeneklerini görüntülemek için mankenler ve giysiler üzerindeki QR kodlarını tarayabiliyorlar ve ardından seçtikleri parçaları deneme kabinlerine veya satış noktasına gönderebiliyorlar. Böylece müşteriler alışveriş yaparken ellerinde kıyafet taşımak zorunda kalmıyor.
Bu yeni mağazada kasa bulunmuyor. Tüketiciler, anında ödeme özelliğinin bir parçası olarak mağazadaki her yere göz atabilecek. Tarama yap ve öde; sadece bu kadar.
Diğer bir tema: kişiselleştirme. Tüketiciler artık Nike’ın Sneaker Bar’ında benzersiz ürünler tasarlayabilecekler. Burada müşterilerin Nike’ın boyama, ayakkabı baskısı, işleme, ayakkabı yamaları ile bağcık, fermuar, dil etiketlerini içeren ayakkabı aksesuar barına erişebilecek.
O’Neill, “Tüketicilerin kişiselleştirme deneyimine doyamadığını görüyoruz.” diyor.
Kişiselleştirmeye ve mükemmel uyuma odaklı bir eğilim var. Nike’ın ürün concierge hizmetleri, alışveriş yapan kişilerin kıyafet bulmalarına ve mağazanın en üst karında bulunan üst düzey bir soyunma odasında bu kıyafetleri istedikleri gibi uyarlamalarına yardımcı oluyor.
Spor ayakkabı severler için bu mağaza bir Nike müzesi veya showroomu gibi. Beşinci katında, dünyanın dört bir yanından Nike ayakkabıları yer alıyor.
Fiziksel mağazaların yok olmaya başladığı bir zamanda, Manhattan’ın kalbinde altı katlı bir mağaza açmak Nike için büyük bir bahis. Fakat onlar bunu böyle görmüyor.
O’Neill, “Bu mağaza bizim için bir mağazadan daha fazlası. Bu, markayla olan bir bağlantı ve üyelere hizmet etmenin bir yolu.” diyor.