DigitalTalks Sonbahar18’in İlk Haftasında Neler Konuşuldu?

Birbirinden değerli konuşmacıları dinleyeceğimiz; yeni kişilerle tanışıp bağlantılarımızı kuvvetlendirme şansı bulacağımız 6 haftalık maratonumuz DigitalTalks Sonbahar’18, İş Kuleler’de 10 Ekim Çarşamba akşamı başladı.

Etkinliğimizin ilk oturumunda, Oracle Müşteri Deneyimi Çözümleri Satış Danışmanlığı Direktörü Oya Eren ile Labrys Yönetici Ortağı Sinan Günal’ın “Modern Pazarlama: CMO’lar İçin Bir Yol Haritası Önerisi” başlıklı sunumunu dinledik.

Bu oturumdan kimi bölümleri sizlere aktarmak istiyoruz: (Kısa videolarımızı ise önümüzdeki günlerde sizlerle paylaşacağımızı hatırlatmak isteriz.)

Sinan Günal:

“20 yıl önce dijitale ikna etmek problemdi; bugünse artık dijital bir sıfat olmaktan çıktı. Artık iletişim, pazarlama konuşuyoruz… Dijitale alternatif bir alan diye bakılırken şimdi ana kanal haline geldi. Burada kaybettiğimiz bir dijital sıfatı var.”

“Peki buraya nasıl geldik? Farklılaşma ihtiyacının olmadığı, talebin fazla, üretimin az olduğu bir dönemden bugünlere geldik. Şimdilerde dijital pazarlama harcamaları 200 milyar doları geçiyor.”

“Basılı mecraların rakip kanalla karşılaşması için 400 sene geçmiş. Son 10 seneye baktığımızda ise her gün farklı bir kanal çıkıyor sanki. Giderek yönettiğimiz kanal sayıları arttı. Hedef kitleler bir sürü kanalda geziyor. Peki hedeflemeyi nasıl yapacağız, mesajı nasıl ne zaman ileteceğiz?”

“Tüketicinin güvenle bir ürünü, hizmeti seçmesini sağlamak amacımız: bunun için doğru zamanda, doğru yerde, doğru şekilde karşısına çıkmamız lazım. Artık ihtiyacı tatmin etme noktasını geçtik; seçtiği için mutlu olma noktasındayız. Neden beni seçsin? En büyük problemimiz bu olmaya başladı.”

Oya Eren:

“Daha önce klasik kampanya mantığıyla ilerliyorduk; bu müşteri için ne yapıyorum diye bakmak zorundayız. İlgiyi çekmek için özel bir çaba göstermek zorundayız. “persona”lara göre pazarlamayı dizayn etmek, müşteri deneyimi tasarlamak gerekiyor.”

“Dijital ayak izleriyle bırakıyoruz. Farklı ayak izlerini ayırt edebilmek gerekiyor. Kişileri benzer deneyimlere, ayak izlerine göre kategorize edip, personaların değişik zamanlarda değiştiğinin farkında olmamız lazım.

“Kendi şirketimizin hangi kanallarda olacağını bilmemiz lazım. Bizim müşterimiz hangi kanallardan bizimle daha iyi bağlantı kuruyor? İçeriğe bakış açısı da değişiyor zamana göre. Hepimiz duygusal varlıklarız; dolayısıyla duygusal tepkilerle bağlanıyoruz ya da uzaklaşıyoruz markalardan.”

“Hedef kitlemize doğru içerikle, doğru zamanda ve doğru kanaldan ulaşmamız lazım. Tüm deneyimin orkestrasyonunu yapmamız lazım…”


Etkinliğimizin ikinci oturumunda ise “Pazarlamanın Değişen Yüzü & Gerçek Hikayeler” başlıklı sohbette Medyanet Bilgi Teknolojileri ve İş Geliştirme Direktörü Bircan Özbaş, Oracle Müşteri Deneyimi Çözümleri Ülke Müdürü Jülide Balkanlı ve Doğuş Müşteri Sistemleri Data, Analitik & Kurumsal Ürün Yönetimi Direktörü Tunç Özcan bizlerle birlikteydi.

Bu oturumda paylaşılan kimi bölümleri sizlerle paylaşmak istiyoruz:

Bircan Özbaş:

“Özellikle biz içeride buna özel bir ekip kurduk. Çok yoğun ve odaklı bir şekilde bu konuda çalışıyoruz. Türkiye’de çok sayıda ölen “büyük veri” projesi oluyor. Buna özel bir ekip oluşturulmuyor, üst yönetim projenin arkasında durmuyor… Kimi şirketlerin elinde büyük veri var, ama bununla ne yapacağını bilmiyor.”

“Bizim elimizde farklı kaynaklarla zenginleştirdiğimiz çok değerli bir veri var… 3. parti data sağlayıcılardan elde ettiğimiz verilerle (e-ticaret siteleri gibi) datamızı daha da güçlendiriyoruz. Aslında bu bir döngü. Datayı topladım, bunu segmente ettim, başladım yok. Bu bir döngü. Sürekli bu datayı geliştirmeniz ve güncel tutuyor olmanız gerekiyor. Markalar da bunu bekliyor.”

“Organizasyonumuzun içinde yazılımcı da var, reklam operasyon grubu da var, veri bilimcisi de var. Veri bilimcisi arkadaşlarımız bilgisayar mühendisi ama onlar yazılımcı değil… Satış ekipleri ile birlikte reklamvereni ziyaret ediyor ve neler yapabileceklerini belirtiyor. Daha iş (business) odaklı kişiler. Bu arkadaşlar bizim çok daha rahat şekil değiştirmemize yardımcı oluyor…”

“Reklamverenler, pazarlama tarafında daha “nerd” tipler görüyorum. Datayı alsın, analiz etsin, optimize etsin, “conversion” üzerine çalışsın. Klasik pazarlamacı profilinden bir uzaklaşma görüyorum. Ya olanlar ona çevrilecek, ya da böyle insanlar CMO olacak ileride.”

Jülide Balkanlı:

“Yaklaşın 20 senedir IT sektöründeyim. İlk 5-6 senesi teknik şapkamla geçti. Aynı şirkette satışa geçince, teknik arkadaşların şu cümlesini hatırlıyorum: “Jülide dark side’a geçti.” Satış ve pazarlama tarafında veri ve enstrümanlar o kadar kıymetli ki bunları iyi harmanlamadıkça, iyi kullanamadıkça satış ve pazarlamanın hep bir karanlık yüzü varmış gibi algılanıyor.”

“Müşteri ilişkisi diye bir şey tutmuyoruz artık. Müşterinin kendi deneyimleri var ve müşterinin bu deneyimler sırasında hissettikleri önemli. Ne hissettirdiğinizi kontrol edebilmek için öncelikle sahip olduğunuz verileri kullanacaksınız, etrafta neler dönüyor bunlara bakacaksınız, bunları harmanlayacaksınız…”

“… Fakat şöyle de bir durum var. Satış ve pazarlama tarafında hızlıca bir noktaya gelebilmek için artık birçok marka gibi bulut çözümleri sunuyoruz. Ve bunları çok kısa sürede hayata geçirmek mümkün.”

“Verinin hızlı bir şekilde değişiyor olması, bizim onu biriktirmemizden ziyade gerçek zamanda adreslememizi gerektiyor… Bunun için de arka tarafta yapısal olan-olmayan, atılacak olan, kalıcı olan bir sürü veriyi nasıl yönetebileceğimi bileceğim bir platformumun olması gerekiyor.”

Tunç Özcan

“Burada iki amaç var. Grubun (Doğuş Grubu) kendisi için veriden katma değer yaratmak. Onun ötesinde veriden gelir elde etme modeli var… Reklamverenler artık akıllı bir şekilde dijital pazarlama yapmak istiyor. Bunlar bütün bu verilerden süzülebiliyor ve dijital reklam platformlarına farkı teknolojilerle entegre edilebiliyor.”

“Data ve analitik konularında bir danışmanlık birimi de yönetiyoruz şirket içinde. Bu hem grup içi ve grup dışında hizmet veriyoruz… Telekomünikasyon, bankacılık, sigorta gibi alanlardaki şirketlerin oldukça yetkin ve olgunlaşmış olduğunu görüyoruz. Ancak bazı alanlarda çok büyük şirketlerin veri konusunda yaptıkları çok az, yaratılabilecek katma değer çok fazla var. Bunun arkasında farklı nedenler var: 1. Odaklanamıyorlar. Günlük operasyonları ve iş akışları içinde odaklanabilmek için ayrı bir yapılanma kurmak gerekiyor. 2. Yatırım yapmaları gerekiyor. Yatırım tarafında yeni teknolojiler, cloud çözümlerini hayata geçirmelerini gerekiyor… Yapılabilecek çok şey var bence.”

“Bugünün pazarlama dünyası 15 yıl öncesinin pazarlama dünyasından çok farklı… Dolayısı ile datayı ve dijital dünyayı çok iyi kullanabilmek gerekiyor.”

Değerli paylaşımları için konuşmacılarımıza, tüm katılımcılarımıza, elmas sponsorumuz Türkiye İş Bankası‘na; platin sponsorlarımız Esin Avukatlık Ortaklığı, Oracle ve VMware‘e; altın sponsorumuz Labrys‘e ve medya sponsorumuz Bloomberg Businessweek‘e teşekkürlerimizi sunarız. 16 Ekim Salı akşamı görüşmek üzere.

Etiketler