Mobil Reklam Dolandırıcılığının Coştuğunu Gösteren 24 Milyar Tıklama: 8 Ağ Birden Yüzde Yüz Sahte

Mobil reklam dolandırıcılığı pazarlamacılara küçük bir servete mal olan kalıcı bir sorun haline gedi. Ortalamalar tabii ki de değişiyor ancak son verilere göre kesin olarak söyleyebiliriz ki 7.2 milyar ila 16.4 milyar dolar arasında bir rakam reklam sahtekarlığı yüzünden kaybedilmiş durumda.

24 milyar tıklama ve 700 reklam ağı üzerinde yapılan yeni bir araştırmanın sonuçlarına göre ise işlerin ağ bazında ne kadar sarpa sardığına tanıklık etmek mümkün.

Aslına bakarsanız bu analiz toplamda 8 reklam ağının sahte tıklamalardan başka hiçbir şey içermediğini gösteriyor. Bir diğer 35 ağda ise yüzde 50’den fazla sahte tıklama var.

Mobil ekonomi uzmanı John Koetsier, “Sahteciliğin kökünü kazımak için sürdürülen yoğun çabalara rağmen reklam sahteciliği bitmek bilmiyor.” diyor. “Bunun sebebi de bugüne kadar getirilmiş olan çözümlerin çok büyük bir kısmının ekosistemin tek bir parçasına, yani sadece reklam ağlarına odaklanmış olması. Gerçekte baktığınızda reklam ekosistemi inanılmaz kompleks bir yapıya sahip ve pazarlamacılar ile müşteriler arasında en az 10 farklı oyuncu var.”

Pekiyi mobil reklam dolandırıcılığından kar elde edenler bu işten nasıl sıyrılabiliyor?

Koestier, “Dolandırıcılar kompleksite üzerinden kapital sağlayarak zehirlerini enjekte etmek için sistemin açıklarını kullanıyor.” yorumunda bulunuyor. “Pazarlamacıların bu sahteciliği durdurmak için ekosistemin tüm tabanlarına dokunacak araçlara ihtiyaçları var. Bu araçlar onlara reklamlarının gerçek, canlı ve nefes alan insanlara tam olarak nerede dokunduğunu gösterebilecek. Kim bilir, buna belki de reklam ağlarının da ihtiyacı olabilir, zira işin içine komisyoncular ve alt yayıncılar girdiğinde pek çok reklam ağı aslında gerçek zamanlı olarak arzlarının nereden geldiğini bilemiyorlar.”

Araştırmaya konu olan 700’den fazla ağın yalnızca çok küçük bir oranının temiz bir şekilde işlediği iddia edilebilir.

Koetsier, “Sahtekarlık, reklamcılık ekosistemine nüfuz etmiş durumda.” diyor. “Araştırmamızda yüzde sıfır sahtecilik oranı olan sadece 23 reklam ağı bulabildik.”

Dolandırıcılık, ağların tamamı söz konusu olduğunda ortalama olarak yüzde 15 civarında, ancak Koetsier bu yaygın sorunu sadece reklam ağlarını suçlayarak çözebileceğimize inanmıyor.

“Söylemesi zor olsa da pazarlamacılar da bazı durumlarda bu işe suç ortağı oldular. Görüntüleme, tıklama ve yüklenme oranları gibi ön-yüz metrikleri üzerinden değerlendirilen pazarlamacılara maalesef alınan aksiyonlar, elde edilen kaliteli lead’ler ve yapılan satışlar gibi daha değerli olan arka-yüz metrikleri üzerinden not verilmedi. Bu da bazı pazarlamacılar özelinde riskli davranışlara sebep olarak daha kolay olan metriklere ulaşılmasına yardım etme konusunda hevesli olan dolandırıcıların kapılarını açmış oldu.”

Etiketler