BMW ABD’de Araç Paylaşım İşine Girdi

Alman araç devi BMW, RideCell ile işbirliğine giderek ABD’de araç paylaşım işine girdi.

BMW’nin Seattle’da başlattığı araç paylaşım hizmeti ReachNow ile şehir sakinleri şehirdeki 400 aracı istediği yerden alıp şehir dışı olmadığı müddetçe istediği noktaya bırakabiliyor. Hizmetin diğer şehirlerde de uygulanması planlanıyor.

BMW’nin bu konseptte bir devrim yarattığı söylenemez. Daimler’in Car2Go isimli hizmeti, New York, Austin, Minneapolis, Vancouver, Portland ve Oregon’da kullanıcılara benzer bir imkan sunuyor. Birkaç ay önce Audi de Audi at Home isimli araç paylaşım hizmetini San Francisco ve Miami’de uygulamaya koymuştu.

BMW, Daimler’in de etkili olduğu 10 Avrupa şehrinde halihazırda araç paylaşım hizmeti veriyor. Bu hizmetler sadece şehirleri iyileştirmekle kalmıyor aynı zamanda araç şirketlerine satıştan başka bir gelir modeli imkanı da sunuyor.

ReachNow ile ilgili en ilginç nokta BMW’nin bu hizmeti nasıl ayağa kaldırdığı ve işlettiği: San Franciscolu RideCell ile işbirliği yapan BMW, şirketin yazılımını bir tür yüksek teknoloji trafik kontrolü olarak kullanıyor.

2011 yılında Y Combinator için San Francisco’ya taşınan Georgia Tech mezunları tarafından Atlanta’da kurulan şirket kendisini, sayısız araç paylaşımı, yolculuk paylaşımı, belirli rota ve dinamik transit hizmetleri için işletim sistemi sağlayıcısı olarak tanımlıyor.

Şirketin faaliyet alanı her zaman bu değildi. İlk olarak InstantCab ve sonrasında Summon olarak adlandırılan şirket, aslında Uber gibi bir araç paylaşım hizmeti olarak tasarlanmıştı. Zaman geçtikçe ve topladıkları yatırımlar arttıkça şirket otonom filolara önem vermeye başladı. Ekip özellikle şirketlerin bu filoları nasıl yöneteceği, her aracın hangi konumda olduğunu nasıl takip edeceği, hangi aracın bataryasının azaldığı, bakım gerektiren araçların hangileri olduğu gibi sıkıntılı konulara çözüm bulmaya odaklandı.

Henüz RideCell’in müşterilerinden hiçbiri otonom filolar kullanmıyor. UC Berkeley, USC, 3M ve Santa Clara Valley Transportation Authority servis araçlarının boş çalışmaması için RideCell kullanıyor.

Ancak CEO ve kurucu ortak Aarjav Trivedi, müşteri ne zaman hazır olursa kendilerinin de hazır olacağını belirtti.

“Talebe dayalı sistem artık her tarafta ve otonom hizmetler de kapımızda. Birinci için çalışıyor ve müşterilerimizin ikinciye hazır olması için uğraşıyoruz.”

RideCell’in BMW ile yaptığı işbirliği sayesinde BMW 3 Series sedanlar, Mini Cooper ve elektrikli i3 modellerinin içinde bulunduğu araç paylaşımı yapılan araç filosunu kendisi denetleyebilecek. Örneğin sürücülerden biri aracı düşük bataryada bıraktığında RideCell sayesinde BMW müşterisine, aracı bir şarj istasyonunda bırakması durumunda indirim yapma imkanı sunabilir. Belirtilene göre sürüş ücreti promosyon süresince dakika başına 41 cent olacak ve sonrasında 49 cent olarak tarifeye devam edilecek.

BMW RideCell’in teknolojisine öyle çok ilgi duyuyor ki şirkete büyük yatırım yapıyor. Geçen haftalarda RideCell A serisi yatırımlarını 11.7 milyon dolar ile kapatırken, daha önceden şirkete yatırım yapmış olan BMW i Ventures turun lideri oldu. Diğer katılımcılar ise eski dektekçi Khosla Ventures, Square ürün mühendisliği lideri Gokul Rajaram ve Flutter ortak kurucusu ve Nest ürün müdürü Mehul Nariyawala.

RideCell toplamda 17 milyon yatırım topladı.

ReachNow ile ilgilenen müşterilerin yapması gereken tek şey araç plakasını okutmak ve ReachNow mobil uygulaması üzerinden kendi fotoğraflarını çekerek kimliklerini doğrulamak. BMW, onay süresinin 2-3 dakika kadar sürdüğünü dile getirdi.

Etiketler