Mastercard 2030 Yılına Kadar Şifreleri ve Manuel Kart Girişini Ortadan Kaldırmayı Hedefliyor

Mastercard, 2030 yılına kadar online alışverişlerde manuel kart girişini, şifreleri ve tek seferlik kodları ortadan kaldırmak için tokenizasyon ve biyometri kullanmayı kendine hedef olarak belirledi.

E-ticaret yükselişini sürdürürken, suçlular ifşa edilen kart numaralarını istismar ederek kart sahipleri için baş ağrısı, üye işyerleri ve kart veren kuruluşlar için ise büyük kayıplar yarattığından, dolandırıcılık oranları çevrimiçi ortamda mağazalara kıyasla yedi kat daha yüksek olmaya devam ediyor.

Buna ek olarak, Mastercard araştırmasına göre, alışveriş yapanların yaklaşık üçte ikisi hala kart bilgilerini manuel olarak girmekte zorlanıyor ve alışveriş sepetlerinin %25’i ödeme çok karmaşık veya yavaş olduğu için terk ediliyor.

Visa ve Mastercard tarafından 2014 yılında tanıtılan tokenizasyon, ödeme kartındaki 16-19 haneli numarayı güvenli bir token ile değiştirerek dolandırıcılığı azaltıyor ve kabul oranlarını yükseltiyor. Bu teknoloji, alışveriş sepetinin terk edilmesini azaltıyor ve işlem onaylarını yüzde üç ila altı puan artırarak üye işyerleri için her ay 2 milyar dolara kadar ek küresel satış sağlıyor.

Bugün dünya genelinde Mastercard işlemlerinin %30’undan fazlası Mastercard’ın Dijital Etkinleştirme Hizmeti aracılığıyla tokenize ediliyor ve Hindistan gibi önemli pazarlarda bu oran e-ticaret için %100’e yaklaşıyor.

Şirket ayrıca önümüzdeki birkaç yıl içinde şifreleri ve tek kullanımlık kodları ortadan kaldırmayı hedefliyor. Bu yıl Hindistan, Singapur ve Birleşik Arap Emirlikleri’nde Mastercard Payment Passkey Hizmetini sunmaya başladı.

Sistem, tek kullanımlık şifrelerin yerine parmak izi ya da yüz taraması gibi cihaz tabanlı biyometrik kimlik doğrulama yöntemlerini ve tüketicinin online ödeme etkileşimini güvence altına almak için tokenizasyonu kullanıyor ve hiçbir finansal hesap verisinin üçüncü taraflarla paylaşılmamasını sağlayarak dolandırıcılar ve sahtekarlar için işe yaramaz hale getiriyor.

Mastercard’ın bu konudaki çabalarının son aracı, kullanıcıların mobil cihazlarına birden fazla kart yüklemelerine, kart bilgilerini ve şifrelerini girmek zorunda kalmadan çevrimiçi alışveriş yapmalarına olanak tanıyan Click to Pay’dir.

“İmzalama ve kaydırma işlemlerinden temassız ödemelere geçişte olduğu gibi, şimdi de manuel giriş ve şifrelerden sadece birkaç tıklamayla sorunsuz ve güvenli ödemelere geçiyoruz. Bu değişimle birlikte hassas verileri gelişmiş şifreleme ve tokenizasyon teknolojileriyle koruyoruz.” diyor Mastercard baş ürün sorumlusu Jorn Lambert.

Etiketler