Tüketiciler, bir deneyimi otomatize etmek için kendileriyle ilgili bilgi paylaşan araçlar sayesinde daha konforlu hissetmeye başladılar. Tüketicinin basit bir ses komutuyla ısıyı açması için Amazon’un Alexa’sı ve Google’ın Nest’i arasında gerçekleşen data paylaşımını düşünün. Bu tip bir bilgi paylaşımına tüketiciler izin veriyor; çünkü bu tip paylaşım, düşünce ve eylem arasındaki boşluğu kapatıyor.
Bu bağlam (context) -konforu yaşayan tüketiciler aynı zamanda elde ettikleri faydadan da memnunlar, bağlanan cihazlarla gerçekleşiyor. Ayrıca Amazon’un Echo’sunu, Apple TV’yi ve diğer akıllı cihazları da, ihtiyaçlarını ve ilgilendiklerini tahmin edebilmesi nedeniyle çok seviyorlar. Bilgilerini paylaşmayı kabul ediyorlar; çünkü biliyorlar ki izin verdiklerinde güvendikleri markalar sayesinde hayatları daha iyi ve daha kolay olacak. Günümüzde yaklaşık olarak tüketicilerin %40’ı konfora ya da çok konfora sahip ve bu sayı günden güne artıyor…
Ancak burada bir güçlük mevcut. Siz omni-channel stratejiniz doğrultusunda çalışırken, kullanıcılar bir sonraki şeye geçiyor; kendi kişisel data ekosferleri. Mobilite geldiğinden beri dijital anlamda en önemli şeylerden biri, bağlı cihazlar sayesinde data paylaşımı ile kullanıcı davranışlarını elde etmek oldu. Bu, pazarlamacıların ve yenilikçilerin üzerine düşünmesi için büyük bir iş. Veri deneyim tasarımı için uygulamaların ikinci planda kaldığı yerde; markanızı, yeni akıllı dünyaya uyarlamanız gerekecektir, Amazon’un verisi var. Fitbit’in datası var. Sizin de tüketicilerinizle paylaşabileceğiniz verileriniz olsa markanız için daha iyi olur. Bağlam dünyasında böyle rol alabilirsiniz.
İşte dijital bağlam hakkında dikkat etmeniz gereken 7 gerçek;
1- Bağlam ile Daha Fazlasını Sunabilirsiniz
Tüketicilerin Echo gibi bağlamı olan bir cihaz almasının nedeni, şarkı servis etmekten daha fazlasını yapabilmesidir. Eğer siz de bağlama önem veriyorsanız, aynı durum sizin şirketiniz için de geçerli. Markanızın asıl işi yapması sadece bir giriş noktası. Artık sizden daha fazlasını bekleyecekler; çünkü elinizde data var.
2- Data Tasarımı, Uygulama Tasarımının Yerini Alıyor
Elbette uygulamalar olmaya devam edecek, tıpkı web siteleri gibi. Ancak günden güne, tüketiciler kendilerini tanıyan ve diğer araçlar ile data paylaşarak beklentili bir çevre yaratmayı hayal edecekler.
3- Daha Fazla Data Tipi Elde Etmek İçin İzin Alın
Eğer elinizde tüketicileriniz hakkında daha fazla bilgi olursa onlar için daha fazlasını yapabilirsiniz. Lokasyon, biyokimlik, marka, çevresel data… Dijital bağlam akıllıdır, çünkü farklı data tipleri mevcut. Daha çok sen, daha iyi araç demektir.
4- Bağlam Farkındalığı Olan Kanallar Sırada
Tüketiciler bir şeye başlamayı ve sonra onu bir kenarda bekletmeyi seviyor. Onlar aynı anda birçok şeyi yapıyor ve birçok şeyi seviyor. Bunu yönetmek için bir sıraya ve sırada bunları nasıl yönetmeniz gerektiğini bilmeniz gerekir. Tüm popüler araçlar bunu bilir. Sonuçta siz de markanızın, kullanıcıların listelerinden çıkarılmasını istemezsiniz.
5- Uygun Bir Mod Belirleyin
Giyilebilir ve IoT data fonksiyonlarını düzenlemeye başladığında, tüketiciler, hangi modda olduğunu anlayan araç talep etmeye başlayacak. Bunun en iyi örneklerinden biri Spotify’ın koşu modu.
6- İyileştirme ve Tahmin Birbiriyle Bağlantılıdır
Araçlar, bağlam bazlı işaretlerle kullanıcının ne istediğini anlamaya çalışır. Echo, Fitbit, Facebook, Apple veya kendi markanızın bu noktada en büyük hatası da tam olarak istendiği şeyi vermesi olabilir. Kullanıcılar, sadece kendi istediklerini değil, kendi seçimlerine dayalı bir dizi seçenek görmek istiyor.
7- Bağlama İnanan Markalar, Olumlu Bağlılığa Odaklanır
Akıllı bir ev, araba, mağaza, şehir veya seyahat deneyimi yaratmak için tasarlanan ve olumlu psikoloji ile bağlılığı anlamayan araçlar kabul görmeyecektir. Sadakate odaklanmayı bırakıp pozitif bağlılığa odaklanmalısınız; çünkü bağlam ile tüketici deneyimleri, fonksiyonel yarar sağlamanın ötesine geçer ve doğru iş modeliniz ile sizi ödüllendirir.
Amazon, Apple, Google ve Facebook dijital bağlamın nerede kullanılacağını anlayabiliyor ve ev ortamını sahiplenmeye çalışıyorlar. Birer tüketici olarak onlara başarılar dileriz! Yapabilecekleri ve ortaya çıkarabileceklerini görmek için sabırsızlanıyoruz. Pazarlamacı olarak pek çok marka hakkında endişeliyiz. Bir sonraki pazar yerinde nasıl rol alabilecekleri konusunda çalışmanın ne kadar önemli olduğunun farkında değiller. Mobilite markaları savunmasız yakalamışken, dijital bağlam ise sürpriz bir biçimde yakalıyor.