Küçük İşletme Sahiplerinin Müşteri Bağlılığını Geliştirmeleri İçin 5 Yöntem

Küçük işletmeniz, müşterilerinize ve büyümeye olan isteğinize bağlı olarak ayakta kalır. Şimdi ise her zamankinden daha da önemli olan müşteri deneyimi, müşterinin yeniden gelmesinde çok önemli bir rol taşıyor. Küçük işletmeniz bir perakende mağazası ya da bir doktor muayenesi olabilir, emin olmanız gereken şey, müşterilerinizin ürün ve hizmetlerinizden ihtiyaçlarını karşılayabiliyor olması. Müşterilerinizin tekrar geleceğine emin olmanızı sağlayacak 5 ipucunu sizlerle paylaşmak istedik:

  1. Çalışanlarınızın desteğini alın.

Kim ürününüzü çalışanlarınızdan daha iyi satabilir, ya da kim hizmetinizi çalışanlarınızdan daha iyi açıklayabilir ki? Tüm çalışanlarınızın kapıdan geçen herkesle konuşabilecek kadar iyi eğitilmiş olduğuna, e-mail veya aramalara cevap verirken işletmenizin sunduklarını iyice pazarlayabildiğine emin olun. Çalışanların hangi durumda hangi bilgiyi paylaşmaları gerektiğini bildiğinden ve ne zaman yöneticilerine danışmaları gerektiğini kestirebildiklerinden de emin olmalısınız. Bununla birlikte müşterilerin karşısına da doğru insanları konumlandırmış olmalısınız, zira mutsuz ya da utangaç çalışanlar, işinizi olumsuz etkileyebilir. Çalışanlarınızdan biriyle negatif bir deneyim yaşayan müşteri, bu deneyimi arkadaş çevresi ve ailesiyle paylaşacak, bu da işletmenizin imajını zedeleyecektir.

  1. Müşterilerinizi sorgulayın.

Müşterilerinizin ne istediğini öğrenmenin tek yolu, bunu onlara sormaktır. Hizmet veya ürün üzerine müşteri anketleri yapmak ve müşterilerin işletmenizden ne gibi beklentileri olduğunu öğrenmek, iş planınızı oturtmanıza yardımcı olabilir ve müşteri hizmetlerini farklı bir açıdan ele almanızı sağlayabilir. Müşterilerinizin neye ihtiyacı olduğunu bilmek, sizi çok daha iyi müşteri hizmetleri vermeye hazırlayan en kritik adımlardan bir tanesidir.

  1. Promosyonlar ve kampanyalar sunun.

İşletmeniz büyüdükçe hangi ürün veya hizmetin talep gördüğünü daha iyi anlayacaksınız. Bununla birlikte, hangi müşterinizin hizmet ve ürünlerinizinden düzenli olarak faydalandığını da fark edeceksiniz. Düzenli müşterileriniz, aslında ağızdan ağızdan pazarlamayı en iyi şekilde sağlayabilen kitlenizdir. Bu müşterilerinize özel kampanyalar ve promosyonlar sunarak, onlarla daha sağlam bir ilişki kurabilir, düzenli ziyaretlerini pekiştirebilirsiniz.

  1. Sadakat programları oluşturun.

Düzenli müşterileriniz, arada bir gelen müşterilerinizden daha farklı muamele görmeyi hak ederler. En büyük hayranlarınızla güzel bir ilişki kurarak, sizinle iş yapmanın sağladığı güveni onlara aşılayabilirsiniz. Bunu, sadece en iyi müşterilere sunduğunuz sadakat programları sayesinde yapabilirsiniz. Bu özel müşteriler, yeni statülerini çok büyük bir ihtimalle tanıdıklarıyla da paylaşacak ve bu kişiler, eninde sonunda özel ağınıza dahil olmak isteyeceklerdir. Sadakat programlarına olan talebi, aile fertleri ve arkadaşlara özel promosyonlar sayesinde de artırabilirsiniz.

  1. Sosyal medyayı kullanın.

Müşterilerinize bağlı kalmanın en hızlı ve en uygun yollarından birisi de sosyal medyadır. Müşteriler, deneyimleri ile ilgili bilgileri saniyeler içerisinde kelimeler, fotoğraflar ve videolar eşliğinde paylaşıyor. Tabii ki bu, güzel bir deneyim elde edilen müşterilerden geldiğinde sizin için harika bir pazarlama taktiği haline geliyor, ancak pek de pozitif olmayan bir deneyim elde eden müşterinin, bunu sosyal medyada paylaşmasının aynı etkiyi yarattığını söyleyemeyiz. Negatif bir yorumu, başkasının haber akışından silemezsiniz, ama yapabileceğiniz birkaç şey var. Kötü bir yorum mu gördünüz? Özür ve çözüm içeren bir cevap yazın, böylece müşteriyi daha iyi bir deneyim elde etmek üzere bir daha çağırmış ve gelme olasılığını artırmış olursunuz. İyi bir yorum mu gördünüz? Onlara da teşekkür edin ve ikram gönderin. Sosyal medya, tahmin edemeyeceğiniz kadar değerli bir organik pazarlama kanalıdır.

Etiketler